• ✍️ Články
  • 🎙 Podcast
  • ✉ Odber článkov na email
  • 😁 Šťastný Ako Pán
  • 📕 Láska k Aziatkám
  • 🔒︎ Členská zóna
  • 💳 Eshop
Sám Sebe Pán
  • Šťastný život
  • Cestovanie a život v Ázii
  • Podnikanie
  • Vzťahy
  • Čo som sa naučil
  • Podcast
  • Zisti viac
    • O projekte Sám Sebe Pán
    • O autorovi
    • Manifest – Život sa dá žiť aj inak
    • Bucket list
    • Šťastný zoznam
    • Prednášky
    • Kontakt
No Result
View All Result
  • Šťastný život
  • Cestovanie a život v Ázii
  • Podnikanie
  • Vzťahy
  • Čo som sa naučil
  • Podcast
  • Zisti viac
    • O projekte Sám Sebe Pán
    • O autorovi
    • Manifest – Život sa dá žiť aj inak
    • Bucket list
    • Šťastný zoznam
    • Prednášky
    • Kontakt
No Result
View All Result
Sám Sebe Pán
No Result
View All Result
Čo som sa naučil vďaka GDPR - európskemu nariadeniu na ochranu osobných údajov

Čo som sa naučil vďaka GDPR – európskemu nariadeniu na ochranu osobných údajov

Lubo Jurík Autor: Lubo Jurík
23. júla 2018
v kategórii Čo som sa naučil, Zarábanie na internete
Dĺžka čítania: 8 mins read
8
1
reakcií
329
čítaní
Zdieľaj na FacebookZdieľaj na TwitterPošli cez Whatsapp

1. Zachovaj si chladnú hlavu

Najväčšou chybou, ktorú som pri práci na GDPR urobil bolo, že som tak trochu spanikáril. Skoro celý internet bol plný článkov o tomto novom európskom nariadení, ktoré je nesmierne komplikované, no keď ho nejaká firma nedodrží, čakajú ju devastačné pokuty. Mesiace a mesiace nás médiá masírovali tým, že musíme splniť všetky zákonné náležitosti do 25. mája 2018, inak nás čaká peklo.

Keď som sa o tomto zákone dozvedel, začal som panikáriť, podobne ako mnoho iných malých online podnikateľov z môjho okolia. Panika však nikdy nie je dobrá, pretože ti zahmlí myseľ a nie si schopný jasne myslieť, vďaka čomu začneš robiť zlé rozhodnutia.

2. Never všetkému, čo čítaš na internete (vrátane hodnoverných zdrojov)

Jedna neúplná veta spôsobila, že som skoro prišiel o stovky a stovky emailových adries, ktoré mi trvalo nazbierať roky.

V mnohých zahraničných článkoch o GDPR som sa dočítal, že toto nové nariadenia platí spätne, a že ak si doteraz zbieral emailové adresy z podhľadu GDPR nesprávne, tak si musíš od každého jedného človeka na svojom zozname vyžiadať opätovný súhlas; v opačnom prípade musíš dané emailové adresy vymazať.

V mnohých článkoch však hovorili o zbieraní emailových adries všeobecne a neurobili veľmi dôležitý rozdiel medzi nekomerčnými emailami (napríklad keď niekto zadarmo odoberá tvoje články z blogu) a komerčnými emailami – keď je niekto prihlásený na tvoj komerčný emailový zoznam (napr. odber firemných noviniek, informácie o nových produktoch, zľavy, akcie a podobne).

Vďaka tomu som sa vyplašil a niekoľko dní pred termínom GDPR som začal žiadať všetkých vyše tisíc odoberateľov nových článkov z tohto blogu o znovu-potvrdenie ich prihlásenia sa na odber. Tiež som im napísal, že ak svoje prihlásenie nepotvrdia, budem ich musieť z odberu odstrániť.

Stovky ľudí svoje prihlásenie potvrdili, za čo som im nesmierne vďačný. No ďalšie stovky a stovky ľudí daný email z nejakého dôvodu ani nevideli, ani si ho neprečítali. A ja by som ich mal teraz všetkých vymazať? Prišlo mi to nefér, ani nie tak voči mne ako voči nim samotným. Veď oni chcú byť na mojom zozname, inak by sa tam sami neprihlásili, a taktiež sa z neho mohli (a stále môžu) kedykoľvek odhlásiť.

Môjmu bratovi sa to nezdalo a pýtal sa ma, či skutočne musím všetkých tých ľudí zo svojho zoznamu vymazať. Vtedy som sa v nejakom inom článku dočítal, že znovu-potvrdenie prihlásenie na odber emailov platí IBA v prípade zasielania komerčných informácií. Ľudia, ktorí sú na mojom zozname na odber nových článkov, sa prihlásili na odber článkov z môjho blogu. GDPR mi zakazuje poslať im bez ich predchádzajúceho súhlasu komerčný email, ale nehovorí nič o posielaní toho, na čo sa sami dobrovoľne prihlásili – nových článkov z tohto blogu.

GDPR mi zakazuje poslať im bez ich predchádzajúceho súhlasu komerčný email, ale nehovorí nič o posielaní toho, na čo sa sami dobrovoľne prihlásili – nových článkov z tohto blogu.

Túto informáciu som si overil u ďalších niekoľko rôznych zdrojov a nakoniec som preto nikoho z odberu nových článkov Sám Sebe Pán neodhlásil. Tí z vás, ktorí sa sami odhlásili v minulosti, sú aj naďalej odhlásení. Tí z vás, ktorí sa chcú odhlásiť, tak môžu urobiť kedykoľvek kliknutím na odkaz, ktorý sa nachádza v pätičke každého emailu s novým článkom, ktorý vám odo mňa kedy prišiel. Ak si prihlásený/á na odber nových článkov, ale chceš sa prihlásiť aj na odber občasných komerčných emailov (max. 1 mesačne) s informáciami o nových produktoch či službách Sám Sebe Pán, môžeš sa prihlásiť priamo pod týmto článkom.

Ak máš s prihlásením či odhlásením nejaký problém, prípadne máš akúkoľvek otázku ohľadom ochrany svojich osobných údajov, môžeš mi napísať vyplnením tohto formulára.

3. Niekedy je lepšie nebyť prvý

Čím bližšie bol termín platnosti GDPR, tým väčší tlak na mňa vyvíjali nie len rôzne články na internete, alebo aj moji klienti. Niektorí z nich chceli zapracovať GDPR do svojho podnikania aj 6 mesiacov pred termínom platnosti. Ja sám verím tomu, že čím dlhšie sa nejaký problém odkladá, tým viac stresu nám spôsobuje samotný fakt, že daný problém ešte stále nie je vyriešený. Avšak, pri GDPR som sa zámerne rozhodol čakať. Videl som totiž, že aj obrovské, multimiliónové firmy ešte žiadne (verejne viditeľné) zmeny zapracované nemali. Taktiež v tej dobe neexistovali skoro žiadne nástroje, ktoré by podnikateľom prácu na GDPR zjednodušili. Vedel som, že čím viac sa bude termín blížiť, tým viac reálnych riešení a nástrojov bude dostupných, vďaka čomu bude implementácia tohto nariadenia podstatne jednoduchšia.

Určil som si, že na GDPR začnem pracovať od 1. mája. Veril som, že 4 týždne pred termínom už bude existovať množstvo praktických riešení a nástrojov, a že veľké firmy už dávno budú na GDPR pripravené. Nesmierne som sa však mýlil.

Začiatkom mája existovalo iba niekoľko málo nástrojov, ktoré mali neúplnú funkcionalitu a často vyslovene nefungovali. Skúšal som nástroj za nástrojom a vždy som natrafil na nejaký problém. Mnohé malé aj veľké firmy verejne prehlasovali, že na GDPR pracujú a že nové nástroje budú dostupné čoskoro, no mnoho z nich meškalo. Opäť raz sa ukázalo, ako si väčšina ľudí veci necháva na poslednú chvíľu. Ja, ani moji klienti sme však nemali na výber. Buď by sme všetko naprogramovali na mieru, čo by bolo nesmierne náročné na čas a na financie, alebo sme museli počkať na to, kým iní prídu s vhodnými nástrojmi, ktoré budú fungovať.

Na GDPR som v máji pracoval každý deň, no čím bližšie bol termín platnosti tohto nariadenia, tým viac som bol zmätený. Nepomáhal ani fakt, že mnoho autorov rôznych systémov a nástrojov, ktoré mali podnikateľom prechod na GDPR uľahčiť, publikovalo nejasné či často dokonca vyslovene nesprávne informácie (viď. bod 2 vyššie). Postupne, krok za krokom, som však riešil jeden GDPR problém za druhým.

4. Veľké projekty rozdeľ na malé úlohy

Mnoho ľudí bolo kvôli GDPR vyplašených. Tých úloh, ktoré bolo treba urobiť pre to, aby bola malá firma v súlade s týmto nariadením bolo tak veľa, že mnohí boli zúfalí. Aj ja sám som sa párkrát pristihol pri myšlienke, že sa na to všetko vykašlem a skončím s podnikaním. Podobné slabé chvíľky však našťastie rýchlo prejdú.

Ak máš pocit, že je nejaký problém pre teba príliš veľkým sústom, rozdeľ si ho na menšie časti. Na najmenšie možné úlohy. Všetko, čo treba urobiť, si zapíš, a potom začni pracovať na jeden úlohe za druhou. Nestresuj sa s tým, že je na tvojom zozname 20 úloh. Teraz riešiš iba jednu z nich, takže môžeš ostatné ignorovať. Takto sa tvoria hudobné albumy. Takto sa píšu scenáre či knihy. Nikto si nesadne za stôl s tým, že teraz ide napísať knihu. Píše kapitolu po kapitole, odsek po odseku. Nestresuje sa s tým, že mu ešte ostáva napísať 10 kapitol. Teraz je jeho úlohou dokončiť tú jednu, na ktorej aktuálne pracuje.

5. Situácia zvyčajne nie je až taká tragická, ako sa hovorí / očakáva

Tí z vás, ktorí sú dosť starí na to, aby si pamätali rok 1999 a prechod na rok 2000, si možno spomínajú na hystériu, ktorú ten prechod spôsobil. Skoro celý svet na obával toho, že počítače nezvládnu prechod na nové tisícročie, akciové trhy sa začnú rúcať, lietadlá začnú padať z oblohy a nastane koniec sveta. Samozrejme, keď nový rok 2000 prišiel, absolútne nič sa nestalo a ľudia aj naďalej riešili svoje každodenné problémy.

GDPR bolo vo svete podnikateľov asi podobnou bublinou ako prechod na rok 2000. Odvšadiaľ na nás kričali, že musíme spĺňať nový zákon do 25. mája 2018, inak nám hneď na nasledujúci deň dajú miliónové pokuty. Väčšina webov totiž (verím tomu, že zámerne) opomenula to, že ešte pred tým, ako vám kontrolný úrad dá obrovskú likvidačnú pokutu, vás musí upozorniť, potom vám dá formálne pokarhanie, a až potom, keď dané problémy vo svojom podnikaní nenapravíte, až potom vás môže pokutovať.

6. Bez systémov si stratený

Verím tomu, že bez zapracovania jasných systémov do podnikania nie je možné byť 100% v súlade so všetkými zákonmi SR a nariadeniami EÚ. Tých zákonov a pravidiel, ktoré musia online podnikatelia na Slovensku dodržiavať je toľko, že jednoducho nie je možné si ich všetky pamätať. Preto, keď nemáš vytvorené procesy, ktoré dodržiavaš ty, aj všetci tvoji zamestnanci a externí partneri, skôr či neskôr nejaké zákony či nariadenia tvoja firma poruší.

7. Menej ako 100% je stále viac ako 0%

Bohužiaľ, jednou z najsmutnejších častí podnikania na Slovensku je fakt, že mnohé štátne úrady nechcú dávať podnikateľom oficiálne, záväzné stanoviská, kvôli čomu sa musia podnikatelia spoliehať na právnikov a iných profesionálov. Verím tomu, že malé firmy (a hlavne mikroblogeri) nemajú prostriedky na vypracovávanie auditov a drahé konzultácie s právnikmi a externými firmami, a preto si podnikatelia nebudú na 100% istí tým, či je ich firma či web stránka plne v súlade s platnými zákonmi. Čo však môže urobiť každý bloger a každá malá firma, je dať si do poriadku minimálne tie hlavné, najviac viditeľné časti svojho podnikania. Keď totiž kontrola uvidí, že mnoho vecí si do svojho podnikania zapracoval, aj keď nebudeš mať podľa zákona úplne všetko, určite ti toho odpustia viac ako firme, ktorá neurobila úplne nič.

8. Na všetkom zlom sa dá nájsť niečo dobré

Mnoho podnikateľov bralo GDPR ako čisto zlé nariadenie, ktoré je zbytočné, prehnané a spôsobuje iba komplikácie malým podnikateľom, zatiaľ čo obrovské firmy si stále budú robiť veci po svojom. Na začiatku som to videl podobne aj ja. Čím viac som sa však o GDPR vzdelával, tým viac som si začal uvedomovať, že mnoho z myšlienok tohto nariadenia ide tým správnym smerom.

Samozrejme, že obrovské firmy si vždy nájdu spôsoby, ako zákon obísť alebo ako si ho prispôsobiť tak, aby im čo najviac vyhovoval. No aj napriek tomu verím, že GDPR mnoho, mnoho vecí vylepšilo, a že dnes, skoro 2 mesiace od jeho platnosti, majú ľudia výrazne väčšiu kontrolu nad tým, ako sú ich osobné údaje spracovávané firmami, ktorých nástroje používajú.

Záver

GDPR je pre podnikateľov nesmierne otravný zákon a jeho zapracovanie do podnikania nie je jednoduché, ale úprimne, som rád, že tu je. Bol by som ešte radšej, ak by Úrad na ochranu osobných údajov SR viac spolupracoval s podnikateľmi a viac im pomáhal s reálnym zapracovaním GDPR a iných zákonov do ich podnikania. Kto vie, možno sa raz dočkáme aj toho.

– Lubo Jurík, 21. júla 2018, Compose Coffee, Busan, Južná Kórea

A čo ty?

Riešil si GDPR vo svojom podnikaní? Aký je tvoj postoj? Nevedel si si s niečím rady? Napíš mi do diskusie nižšie.

Máš k článku otázku alebo pripomienku?

Páčil sa ti tento článok? Chceš sa podeliť o svoje osobné skúsenosti? Napíš mi do diskusie nižšie. Odpovedám na každý komentár.

Zdieľaj na Facebook1Zdieľaj na TwitterPošli cez Whatsapp
Témy: gdprpodnikaniepodnikanie cez internet
Zdieľaj na Facebook1Zdieľaj na TwitterPošli cez Whatsapp
Predchádzajúci článok

Odchod z krajiny tvoju depresiu nevyrieši

Nasledujúci článok

Vytvor si svoj Šťastný zoznam – zoznam hmotných a nehmotných vecí, ktoré ťa robia šťastným

Nasledujúci článok
Vytvor si svoj Šťastný zoznam

Vytvor si svoj Šťastný zoznam – zoznam hmotných a nehmotných vecí, ktoré ťa robia šťastným

Odoberať komentáre k tomuto obsahu
Upozorniť ma
guest
guest
8 komentárov
Najnovšie
Najstaršie Najlepšie hodnotené
Inline Feedbacks
View all comments
Eduard
Eduard
pred 3 rokmi

1. Právo neplatí retrospektívne. Vyplýva to tak z Ústavy SR, ako aj z medzinárodných zmlúv, ktorými je Slovenská republika viazaná. 2. GDPR je problém, ale všetko vyriešiš s Wordom, Excelom alebo nejakou menšou relačnou databázou a vhodne upraveným mailchimpom. 3. Čím väčšia firma, tým nákladnejšie opatrenia. Najviac sa to dotýka nemocníc. 4. Väčšina tých, čo ponúkajú drahé riešenia ani len netušia, že vôbec nič nepochopili. 5. Ak by mal niekto záujem, robil som pred časom na túto tému školenie. Urobil som z neho videozáznam. Záznam som ho len pre svoju vlastnú potrebu. Nie je preto zostrihaný. Na požiadanie poskytnem. Nič… Celý komentár »

0
Odpovedať
Lubo Jurik
Lubo Jurik
pred 3 rokmi
Odpoveď na  Eduard

Ahoj Eduard, 1. Ano, viem, ze pravo spatne neplati. Myslim vsak, ze v tomto pripade to dava vyznam, pretoze nove nariadenie hovori o tom, ze od 25. maja 2018 nemozes posielat komercne emaily ludom, ktori ti dopredu nedali suhlas (cize ten zakon plati od 25. maja 2018, nie skor). Ak mas teda na zozname povedzme 1000 emailovych adries od ludi, ktori ti nedali vyslovene suhlas na zasielanie komercnych emailov, tak im od 25. maja 2018 nemozes poslat ziadny komercny email. Da sa teda povedat, ze ten zakon plati platne, nie? Alebo som to mal popisat nejakou inou frazou? 2. Znie… Celý komentár »

0
Odpovedať
Eduard
Eduard
pred 3 rokmi
Odpoveď na  Lubo Jurik

Má to pár GB a cez mail to neprelezie. Hodím to na FTP a pošlem ti údaje do mailu.

0
Odpovedať
Lubo Jurik
Lubo Jurik
pred 3 rokmi
Odpoveď na  Eduard

Jasne, akokolvek ti to vyhovuje :)

0
Odpovedať
Janka Bianka
Janka Bianka
pred 3 rokmi

Ľubo ja som sa vyplašila tiež. Informácie boli dosť nejasné a aj keď nijako nepodnikám, blog píšem a tak som sa obávala, že sa to týka aj môjho nekomerčeného blogu. Vďaka tvojmu článku a aj mnohým ďalším som pochopila, že sa nie je čoho báť. Je však pravda, že to spôsobilo chaos a strach z pokút.

0
Odpovedať
Lubo Jurik
Lubo Jurik
pred 3 rokmi
Odpoveď na  Janka Bianka

Ahoj Janka, dakujem za tvoj komentar. Ako presne to budu urady riesit uvidime az casom. Doteraz som vsak nepocul na Slovensku o ziadnej firme, ktora by dostala pokutu kvoli poruseniu GDPR.

0
Odpovedať
Eduard
Eduard
pred 3 rokmi
Odpoveď na  Lubo Jurik

O tom, či niekto dostane pokutu sa ani nedozvieš. Rozhodnutia správnych orgánov sa nezverejňujú. Plus kým bude nejaké rozhodnutie právoplatné a vykonateľné, ubehne ešte veľa času. Najprv musí úrad vykonať kontrolu. Tá trvá spravidla do 6 mesiacov. Ak aj rozhodne o porušení zákona, tak následne podáva kontrolovaný subjekt opravný prostriedok. Odvolacie konanie trvá cca. 3 mesiace. Následne musí úrad začať správne konanie o uložení pokuty, ktoré trvá asi 6 mesiacov Voči tomuto subjekt podá odvolanie. Odvolacie konanie trvá asi 3 mesiace. Ak úrad odvolanie zamietne, subjet podá preskúmavaciu žalobu s návrhom na odklad vykonateľnosti rozhodnutia na príslušný krajský súd. O… Celý komentár »

0
Odpovedať
Lubo Jurik
Lubo Jurik
pred 3 rokmi
Odpoveď na  Eduard

Takto to je so sudnictvom na Slovensku? Parada.

0
Odpovedať

Populárne za posledný mesiac

  • Čítané
  • Komentované
  • Nové
Chyby, ktoré robím s dievčatami

Chyby, ktoré robím, keď sa mi nejaké dievča naozaj páči (a kvôli ktorým to dievča nakoniec nezískam)

24. novembra 2015
ADHD u dospelých

ADHD – Problémy, ktoré spôsobuje porucha pozornosti a hyperaktivita u dospelých a ako sa s nimi vysporiadať

5. októbra 2015
Život v Južnej Kórei

Čo som sa naučil za 3 mesiace v Južnej Kórei, v čom je kórejská kultúra iná ako tá naša a prečo Kóreu milujem

1. decembra 2014
Ako sa stať atraktívnym pre všetky ženy

Ako sa stať chlapom, po ktorom túžia všetky ženy Po čom ženy naozaj túžia

1. júna 2015
Život v Južnej Kórei

Čo som sa naučil za 3 mesiace v Južnej Kórei, v čom je kórejská kultúra iná ako tá naša a prečo Kóreu milujem

60
Výzva: Mesiac bez YouTube

Prečo som sa rozhodol na mesiac prestať používať YouTube

9. februára 2022
Prečo som 3 roky nič nenapísal

Prečo som 3 roky nič nenapísal + čo sa stane s blogom, keď sa mu 3 roky nevenuješ Moja osobná skúsenosť

23. januára 2022
Aká by mala byť moja vysnívaná žena

Aká by mala byť moja vysnívaná žena 24 vlastností, ktoré sú pre mňa dôležité

3. mája 2020
Čo je dobré na koronavíruse

Čo je najlepšie na koronavírusovej kríze? COVID-19 a šťastný život

27. marca 2020

Najnovšie komentáre

  • Lubo Jurík k článku Čo som sa naučil za 3 mesiace v Južnej Kórei, v čom je kórejská kultúra iná ako tá naša a prečo Kóreu milujem: “Ahoj STEFAN. Dík za komentár, aj pochvalu :) V Seoule som bol, v Gangname ale nie. Do nočných klubov taktiež…” máj 9, 12:45
  • STEFAN k článku Čo som sa naučil za 3 mesiace v Južnej Kórei, v čom je kórejská kultúra iná ako tá naša a prečo Kóreu milujem: “Ahoj,som rad a ďakujem za tvoj článok, mňa už od detstva fascinuje Čína a ich kultúra, staviteľstvo,a hlavne bojové umenia,prišlo…” máj 8, 17:54
  • Lubo Jurík k článku Prečo som 3 roky nič nenapísal + čo sa stane s blogom, keď sa mu 3 roky nevenuješ Moja osobná skúsenosť: “Ďakujem!” apr 13, 09:17
  • Matej k článku Prečo som 3 roky nič nenapísal + čo sa stane s blogom, keď sa mu 3 roky nevenuješ Moja osobná skúsenosť: “Vitaj spať” apr 11, 20:48
  • Lubo Jurík k článku Prečo som 3 roky nič nenapísal + čo sa stane s blogom, keď sa mu 3 roky nevenuješ Moja osobná skúsenosť: “Čauko Milan. Díky za komentár! A veru, je zaujímavé, čo si človek časom uvedomí, ako sa vedia názory a celkovo…” feb 27, 19:16

Všetky kategórie

  • ADHD dospelých (3)
  • Cestovanie a život v Ázii (23)
  • Čo som sa naučil (18)
  • Dosahovanie cieľov (11)
  • Nezaradené (2)
  • Osobné ciele (11)
  • Podcast (9)
  • Prekonávanie strachu (6)
  • Rozhovory (4)
  • Šťastný život (30)
  • Vzťahy (12)
  • Zarábanie na internete (24)

Všetky témy

ADHD ako ušetriť ako zarobiť na internete cestovanie cvičenie depresia digitálni nomádi emócie Evolution Studio Južná Kórea láska láska k aziatkám Malajzia moje ciele motivácia myslenie myslenie prebytku negatívne myslenie networking pasívny príjem podcast podnikanie podnikanie cez internet pozitívne myslenie pre mužov problém so sústredením sebadôvera sebavedomie sex Slovensko som vďačný strach Taipei Taiwan Thajsko tvorba online kurzu video vzťah na diaľku vzťahy Zarábaj Ako Pán zdravie Ázia úspech život v zahraničí život v Ázii
Sám Sebe Pán

Čauko, volám sa Lubo

Už 8 rokov som nezávislý na lokalite - živím sa prácou z môjho laptopu, nech sa nachádzam kdekoľvek. Doteraz som žil vo Veľkej Británii, Austrálii, Thajsku, Južnej Kórei, Malajzii, Vietname a na Taiwane, a cestoval a pracoval zároveň aj na Srí Lanke, Filipínach, v Singapure, Hong Kongu, Japonsku, Taliansku a Nemecku. Aktuálne žijeme s mojou manželkou z Vietnamu na Slovensku.

Na blogu Sám Sebe Pán píšem o pozitívnom myslení, seba motivácii a prekonávaní samého seba, zatiaľ čo v podcaste sa zhováram s rôznymi inšpiratívnymi ľuďmi. Napísal som a publikoval knihu Láska k Aziatkám. Keď som v Európe, taktiež rád prednášam.

  • 537 Followers
  • 1.1k Subscribers

Čo aktuálne čítam

Chceš dostávať nové články a podcasty Sám Sebe Pán emailom?

Pridaj sa k našej komunite 1083 ľudí, ktorí chcú prekonávať samých seba. Buď informovaný o nových článkoch a podcastoch zadarmo priamo na svoj email. Táto služba je a vždy bude zdarma a z odberu sa budeš môcť kedykoľvek odhlásiť.

Sám Sebe Pán je pre všetkých, ktorí majú záujem zmeniť svoj život a niečo v ňom dokázať, no hlavne pre všetkých, ktorí majú záujem žiť nekonvenčný život.

Ak sa chceš k nám pridať, prihlás sa k odoberaniu článkov z tejto stránky, alebo nás lajkni na Facebooku. Tešíme sa na teba.

Čo tu nájdeš

  • Blog
  • Podcast
  • Newsletter
  • Eshop
  • Členská zóna
  • Zoznam kategórií
  • Zoznam tém
  • Najčítanejšie články

Zisti viac

  • O projekte
  • O autorovi
  • Manifest
  • Bucket list
  • Šťastný zoznam
  • Prednášky

Páči sa ti tu? Pridaj sa k nám

  • 537 Followers
  • 1.1k Subscribers

© 2013 – 2022 Sám Sebe Pán・Branding a web stránka od Brandbonsai

  • Obchodné podmienky
  • Ochrana osobných údajov
  • Nastavenia cookies
  • Kontakt
No Result
View All Result
  • Blog
    • Najnovšie články
    • Najpopulárnejšie za 30 dní
    • Najčítanejšie články všetkých čias
    • Najnovšie komentáre
    • Zoznam kategórií
    • Zoznam tém / značiek
    • Odber článkov na email
  • Podcast
    • Najnovšie podcasty
    • Najpočúvanejšie za 30 dní
    • Najpočúvanejšie podcasty všetkých čias
    • Podcast na iTunes ⧉
    • Podcast na Mixcloud ⧉
  • Zisti viac
    • O projekte Sám Sebe Pán
    • O autorovi
    • Manifest
    • Bucket list
    • Šťastný zoznam
    • Prednášky
    • Kontakt
  • Produkty a služby
    • Láska k Aziatkám – Intímna spoveď Slováka s vášňou pre ázijské dievčatá
    • Šťastný Ako Pán – online kurz (pre pandémiu v 90% zľave)
    • Brandbonsai – inovatívna dizajnová a webová agentúra
  • Eshop
  • Členská zóna 🔒︎

wpDiscuz
8
0
Napíšte nám do komentárov.x
()
x
| Reply

Pre tvoj lepší online zážitok používame súbory cookies. Vďaka nim presnejšie analyzujeme návštevnosť, prispôsobujeme reklamu a používateľské nastavenia. Súhlasíš so spracovaním súvisiacich osobných údajov? Chcem vedieť viac

Sám Sebe Pán
Základné informácie

Cookies sú malé textové súbory, ktoré sa uložia na disk v tvojom počítači, keď navštíviš nejakú web stránku, ktorá ich používa. Daná web stránka má potom pri tvojej ďalšej návšteve možnosť informácie uložené v daných cookies prečítať a použiť pre zlepšenie tvojho zážitku z používania danej web stránky.

Svoje cookie nastavenia môžeš zmeniť v jednotlivých záložkách na ľavej strane tohto okna, alebo môžeš povoliť všetky cookies kliknutím na tlačidlo "Povoliť všetko".

Nevyhnutné cookies

Tieto cookies zabezpečujú riadne fungovanie našej web stránky, napríklad zabezpečujú funkciu prihlásenia sa do užívateľského konta na stránke, ukladanie tovaru do nákupného košíka, či odhaľujú pokusy o neoprávnené prihlásenie sa do konta. Bez týchto cookies by naša web stránka riadne nefungovala, ich použitie je nevyhnutné a preto si od teba nepýtame súhlas na ich používanie.

If you disable this cookie, we will not be able to save your preferences. This means that every time you visit this website you will need to enable or disable cookies again.

Marketingové a reklamné cookies

Tieto cookies používame na to, aby sme ti na našej stránke vedeli zobrazovať obsah, ktorý ťa podľa tvojich predchádzajúcich preferencií zaujíma, a tiež za účelom zobrazovania reklamy na základe tvojich záujmov. Cookies tohto typu ukladáme iba na základe tvojho súhlasu.

Please enable Strictly Necessary Cookies first so that we can save your preferences!

Zásady ochrany osobných údajov

Detailné informácie o cookies a ochrane osobných údajov nájdeš v našom dokumente Ochrana osobných údajov.