Sám Sebe Pán
  • ✍️ Blog
    • Najnovšie články
    • Najpopulárnejšie za 30 dní
    • Najčítanejšie články všetkých čias
    • Najnovšie komentáre
    • Zoznam kategórií
    • Zoznam tém / značiek
  • 🎙 Podcast
    • Najnovšie podcasty
    • Najpočúvanejšie za 30 dní
    • Najpočúvanejšie podcasty všetkých čias
    • Podcast na Spotify ⧉
    • Podcast na Google Podcasts ⧉
    • Podcast na Apple Podcasts ⧉
  • ✉ Newsletter
  • ℹ Zisti viac
    • O projekte Sám Sebe Pán
    • O autorovi
    • Manifest
    • Bucket List
    • Šťastný zoznam
    • Prednášky
    • Kontakt
No Result
View All Result
  • ✍️ Blog
    • Najnovšie články
    • Najpopulárnejšie za 30 dní
    • Najčítanejšie články všetkých čias
    • Najnovšie komentáre
    • Zoznam kategórií
    • Zoznam tém / značiek
  • 🎙 Podcast
    • Najnovšie podcasty
    • Najpočúvanejšie za 30 dní
    • Najpočúvanejšie podcasty všetkých čias
    • Podcast na Spotify ⧉
    • Podcast na Google Podcasts ⧉
    • Podcast na Apple Podcasts ⧉
  • ✉ Newsletter
  • ℹ Zisti viac
    • O projekte Sám Sebe Pán
    • O autorovi
    • Manifest
    • Bucket List
    • Šťastný zoznam
    • Prednášky
    • Kontakt
No Result
View All Result
Sám Sebe Pán
No Result
View All Result

Prečo som po 4 mesiacoch vegánstva opäť začal jesť mäso + čo som sa naučil

Lubo Jurík by Lubo Jurík
3. februára 2014
in Čo som sa naučil, Osobné ciele
Reading Time: 8 mins read
191
39
reakcií
7.3k
čítaní
Zdieľaj na FacebookZdieľaj na TwitterPošli cez Whatsapp

Toto je článok, ktorý sa mi píše asi najťažšie zo všetkých, ktoré som doteraz napísal. Keďže som napísal článok o tom, prečo som sa stal vegánom, tak by som po správnosti mal napísať aj moje dôvody pre opustenie tohto typu stravovania.

Poznámka: V celom článku sú poumiestňované fotografie mnou robených vegánskych jedál.

Väčšina z vás vie, ako som sa dostal k vegánstvu a prečo som sa rozhodol v tom pokračovať. Teraz vám napíšem dôvody, prečo som sa rozhodol opäť začať jesť mäso – aj keď mlieku a vajciam sa zatiaľ relatívne úspešne vyhýbam.

Vegánsky šalát s cícerovým dresingom a praženým chlebom

Ako prebiehali moje 4 mesiace vegánstva

O zdravé stravovanie som sa zaujímal naozaj „naplno“. Čítal som kopy článkov a pozeral množstvá videí, ktoré hovorili o benefitoch vegetariánstva (neje sa mäso), vegánstva (nejedia sa žiadne živočíšne výrobky) či dokonca vitariánstva (neje sa žiadna varená strava). Naučil som sa toho mnoho o ľudskom tele, trávení, získavaní energie, vitamínov a minerálov z potravy, ale taktiež aj o nechutných praktikách potravinárskeho priemyslu a o hroznom zaobchádzaní so zvieratami. Mnohé z týchto informácií ma držali pri tom zostať vegánom – a ja som to chcel naozaj veľmi (opýtajte sa mojej rodiny alebo priateľov).

Po celé 4 mesiace som si nakupoval a varil sám a úspešne sa vyhýbal mäsu, mlieku, syrom, jogurtom, vajciam, a taktiež bielemu rafinovanému cukru. Na dosladenie jedál som používal väčšinou med (viem, niektorí vegáni nejedia ani med, lebo je produktom zvierat, ale podľa mojich vedomostí produkciou medu včely netrpia) a sušené ovocie (hrozienka, slivky a hlavne ďatle).

Každý deň som na raňajky jedol nakrájané čerstvé ovocie alebo smoothie s ovsenými vločkami a ľanovými klíčkami. Na desiatu som mal často orechy, semiačka a vločky s medom, alebo toast s arašidovým maslom, banánom a postrúhaným kokosom (každému odporúčam, je to nenormálna delikatesa ;)). Na obed som zvykol jesť čerstvý zeleninový šalát so semiačkami a goji, alebo dusenú zeleninu, fazuľu alebo cícer a ryžu alebo zemiaky. Často som jedol aj šošovicu a iné strukoviny a množstvá tofu, ktoré mi veľmi zachutilo (údené tofu chutí úplne ako údený syr). Po obede a navečer som si dal viac-menej čo mi napadlo – buď čo zostalo z obeda, ovocie či zeleninu, orechy alebo niečo iné.

V prvých týždňoch ma varenie nesmierne bavilo a varil som pomaly každý deň. Neskôr ma to trochu omrzelo a variť sa mi až tak nechcelo. Preto som jedol stále viac a viac jednoducho pripravenej surovej stravy. Varenie mi nezaberalo veľa času, ale nejaký čas stále zabralo a surová strava bola pripravená rýchlo – takže som mohol ísť opäť „makať“ na mojich projektoch.

Vegánske toasty s arašidovým maslom, banánom a strúhaným kokosom
Vegánske toasty s arašidovým maslom, banánom a strúhaným kokosom
Vegánske grahamové cestoviny s bazalkovo-rajčinovým pesto dresingom
Vegánske grahamové cestoviny s bazalkovo-rajčinovým pesto dresingom

Je vegánska strava drahšia ako konvenčná?

Niektorí vegáni vám povedia, že vegánska strava nie je drahšia ako konvenčný typ stravovania. Ja som si to tiež namýšľal, keďže mäso, syry si jogurty sú drahé a (sezónna) zelenina a ovocie sú oproti tomu určite lacnejšie. Lenže keď sa chceš stravovať zdravšie a nejde ti iba o vegánstvo z lásky k zvieratám, budeš kupovať kvalitnejšie potraviny. Bio, geneticky nemodifikované či domáce potraviny sú často výrazne drahšie ako ich menej kvalitné príbuzné. Orechy a semiačka sú tiež veľmi drahé. Človek ich síce nezje naraz veľa, ale stále to peňaženka pocíti. Veľa vegánov či vitariánov vám bude tak isto hovoriť o rôznych super potravinách, práškoch či semienkach, ktoré sú určite zdraviu veľmi prospešné, ale sú aj veľmi drahé.

Vegánska dusená fazuľa s cibuľkou a čerstvým baby špenátom a rajčinami
Vegánska dusená fazuľa s cibuľkou a čerstvým baby špenátom a rajčinami

Dôvody, prečo som so 100% vegánstvom po 4 mesiacoch prestal

1. Neustále som chudol

Vždy som bol chudý. Na svoju výšku 189 cm som mal od posledného ročníka strednej školy nemennú váhu okolo 70-72 kg. To je na moju výšku samo o sebe dosť málo. V auguste som podstúpil operáciu odstránenia krčných mandlí a počas prvého mesiaca po operácií, kedy som nemohol poriadne jesť, som schudol na 67 kg. Zhruba o mesiac na to som sa dostal k vegánstvu. V prvé týždne som schudol na 65 kg, ale moc som to neriešil, pretože som toho mal veľa načítaného o prvotnej fáze prechodu na vegánstvo či vitariánstvo – takzvaný detox – kedy sa telo postupne očisťuje od starých zlých látok, ktoré sa v tele počas života nahromadili.

Keď som ale stále pomaličky chudol aj po 2 mesiacoch, začal som sa o to viac zaujímať, zisťovať a vypytovať sa. Niektorí hovorili, že jem málo proteínov, iní že som ešte stále v detoxe, ďalší že mi chýba vitamín B12. Pravidelne som cvičil (2x v týždni) a začal som sa sústrediť na príjem veľkého množstva proteínov z vegánskej stravy, čo znamenalo najmä veľa tofu, strukovín (varených, aj klíčených) a tiež množstvá banánov a arašidového masla. Kúpil som si tiež pivárske kvasnice v tabletkovej forme, vitamín B12 a B-Komplex, ktorý obsahuje vitamíny B1, B2, B3 a B6, ktoré mi mali pomôcť lepšie získavať energiu a potrebné látky z potravy. Jedol som dá sa povedať neustále, skoro každé 2 hodiny. Stále som však chudol.

Po 4 mesiacoch čistého vegánstva som bol na váhe 60 kg. Osobne som si nahováral, že som chudol iba z tuku a nie zo svalov, pretože svaly sa mi dosť výrazne vyrysovali. Obvod bicepsu sa mi za 4 mesiace vegánstva vôbec nezmenil, v obvode chrbta som pribral asi 1 cm, ale za to z obvodu stehien a z brucha som schudol 4-5 cm.

Ja som si pripadal fajn, také kocky na bruchu a vyrysované svaly som v živote nemal. Ľudia na okolo to ale videli inak. Všetci mi hovorili ako veľmi som schudol a ako hrozne vyzerám. Ja som tomu samozrejme neveril, pretože som bol presvedčený o správnosti toho, čo robím. Až podľa môjho výzoru na fotkách som si začal uvedomovať, že to naozaj nie je v poriadku a musím s tým niečo robiť. Viem, že váha nie je veľmi dobrý ukazovateľ zdravia, ale aj malé dieťa vám povie, že 60 kg na 189 cm vysokého chlapa je naozaj málo.

Vegánska dusená zelenina s cícerom, čerstvou zeleninou a ryžou
Vegánska dusená zelenina s cícerom, čerstvou zeleninou a ryžou

2. Stratil som časť svojej sily

Po niekoľkých týždňoch som si začal v posilňovni uvedomovať stratu mojej sily. Dvíhal som menšie váhy, ale vôbec som to neriešil, lebo síce som zdvíhal menšiu váhu, svaly som dokázal precvičiť naozaj vynikajúco a „napumpoval“ som ich relatívne rýchlo a jednoducho. To, že som stratil časť svojej sily naozaj nebol dôvod, prečo som začal opäť jesť mäso. Píšem to sem iba ako fakt, ako niečo čo sa stalo po mojom prechode na vegánstvo.

Vitariánsky (studený) šalát s množstva čerstvej zeleniny, semiačok, goji a olivového oleja
Vitariánsky (studený) šalát s množstva čerstvej zeleniny, semiačok, goji a olivového oleja

3. Moja psychika trpela

Vďaka prechodu na vegánstvo som sa cítil naozaj šťastne. Veril som v to a každé jedno mnou pripravené zdravé jedlo som si užíval. Moji blízki si tiež túto zmenu k pozitívu všimli. Časom sa to ale začalo obracať proti mne. Odopierať si mnohé veci, ktoré iní s radosťou konzumovali, nebolo jednoduché, ale s mojim presvedčením som to zvládal veľmi dobre. Horšie ale bolo, keď som niekam cestoval alebo nemal moc na výber. Často som nejedol vtedy, kedy by som normálne jedol, a to iba preto, lebo som doslova nemal čo jesť (ovocie je skvelé, ale nedá sa jesť donekonečna).

Vegánsky ryžový nákyp z kokosového mlieka, strúhaného kokosu a zaváraných marhúľ
Vegánsky ryžový nákyp z kokosového mlieka, strúhaného kokosu a zaváraných marhúľ
Vegánsky ryžový nákyp z kokosového mlieka, strúhaného kokosu, čerstvého ovocia (hrozno, ananás, pomaranč) a hrozienok posypaný čerstvou mätou
Vegánsky ryžový nákyp z kokosového mlieka, strúhaného kokosu, čerstvého ovocia (hrozno, ananás, pomaranč) a hrozienok posypaný čerstvou mätou

4. Zdravá výživa si vyžaduje čas a energiu

Vegánstvu a zdravej výžive sa treba venovať. Musí to byť vaše veľké presvedčenie a musíte mu chcieť venovať dostatok svojho času a energie. Keď toľko voľného času nemáte, bude vaša psychika a vaše telo trpieť. Preto rešpektujem a obdivujem všetkých vegánov a vitariánov. Viem, že to nemajú jednoduché a viem, čo všetko pre to musia obetovať.

Vegánske celozrnné cestoviny s dusenou cibuľou, cesnakom, fazuľou, šampiónmi a čerstvou zeleninou
Vegánske celozrnné cestoviny s dusenou cibuľou, cesnakom, fazuľou, šampiónmi a čerstvou zeleninou

5. Zobral som si toho na chrbát príliš mnoho

Ako som písal vyššie, zdravej výžive treba venovať svoj čas a energiu. Treba na ňu neustále myslieť a obmedzovať sa (rozumej vyberať si tie správne potraviny a jedlá). Vegánska myseľ nikdy nie je vypnutá.

Okrem vegánstva som sa snažil stať sa nezávislým na lokalite, aby som mohol cestovať po svete a pracovať z môjho laptopu (čo sa mi nakoniec podarilo – tento článok píšem z reštaurácie priamo na pláži, doslova 2 metre od mora na ostrove Koh Samui v Thajsku). To znamenalo kopec práce na projektoch pre klientov a mojich vlastných, ktoré by mi to umožnili (teraz mám rozpracovaných 10 projektov pre klientov a 5 mojich súkromných). Môj sen cestovať a pracovať „z pláže“ bol mojim veľkým projektom, na ktorom som pracoval posledné dva roky (odkedy som sa vrátil na Slovensko z Austrálie) a podarilo sa mi to až teraz – aj keď stále musím tvrdo „makať“, aby som nezbankrotoval a nevrátil sa späť na moju rodnú hrudu so stiahnutým chvostom :)

Okrem toho som cvičil a chcel nabrať hmotnosť a svaly. A s vegánstvom sa dial presný opak.

Vianočný vegánsky zákusok - banány s arašidovým maslom poliate tmavou čokoládou a posypané kokosom
Vianočný vegánsky zákusok – banány s arašidovým maslom poliate tmavou čokoládou a posypané kokosom

Človek môže mať všetko čo chce, ale nemôže mať všetko naraz.

Deň má iba 24 hodín a energia človeka sa ľahko vyčerpá. Nikto nedokáže produktívne pracovať od rána do večera po dobu dlhšiu ako týždeň (ak to niekto tvrdí, buď klame alebo je na nejakých práškoch ;)). Veľké projekty pre veľkých klientov, starosti s peniazmi a mojou firmou, môj veľký sen byť nezávislý na lokalite, cvičenie, strata váhy a do toho množstvo obmedzení a pravidiel, ktoré so sebou prináša vegánstvo, som jednoducho nemohol zvládnuť. A na to doplatilo moje telo.

Do vegánstva som sa pustil hlavne kvôli zdraviu, zhovievavosť a láska k zvieratám boli pre mňa druhotné (niečo ako bonus). Viem, že mnohí vegáni to majú presne opačné a za to ich veľmi obdivujem (zdravím ťa Lukáš).

Moje zdravie ale pri vegánstve trpelo. Neviem či to bol viac fyzický alebo psychický problém, ale to je v svojej podstate jedno – výsledok bol rovnaký.

Vegánske jedlo: Fazuľa s množstvom rôznej čerstvej zeleniny
Vegánske jedlo: Fazuľa s množstvom rôznej čerstvej zeleniny

Ako vyzerá môj jedálniček teraz

Zatiaľ som začal jesť iba čisté kuracie mäso a to vskutku občas. Žiadne rezne! Stále chcem jesť zdravo. Stále jem množstvá zeleniny a ovocia a množstvá vegánskych jedál. A stále obmedzujem mliečne výrobky a vajcia – aj keď už v tom nie som taký prísny ako som bol. Veriť v niečo je jedna vec, ale obmedzovať preto sám seba je niečo úplne iné. Nechcem moralizovať a ani nikomu hovoriť čo má robiť a ako sa má stravovať – ale takisto nechcem, aby to nejaké pravidlá určovali mne. Budem jesť vegánsku stravu aj naďalej, ale nebudem nahnevaný sám na seba, keď si dám občas kuracie mäso alebo budem mať v jedle rybaciu omáčku. Už sa nechcem toľko obmedzovať. Chcem byť šťastný a verím, že na to mám právo.

Vianočný vitariánsky zákusok - nepečené/sušené palacinky z banánov, orechov a semiačok plnené avokádovo-čokoládovou pastou
Vianočný vitariánsky zákusok – nepečené/sušené palacinky z banánov, orechov a semiačok plnené avokádovo-čokoládovou pastou

Záver

Možno sa k 100% vegánstvu časom prirodzene vrátim. Možno som naozaj chudol preto, lebo som niečo nerobil správne. Neviem a neprišiel som na to za posledné 4 mesiace (ani s pomocou iných, ktorí mi radili – za čo im patrí obrovská vďaka).

Ako som už spomínal, človek nemôže mať všetko a pre mňa sú momentálne v mojom živote dôležitejšie veci ako stresovať sa nad tým, prečo stále chudnem alebo čo si dám na obed, keď nemám moc na výber. Stravovanie je nesmierne komplexný problém a nechce sa mi veriť, že jeden typ stravovanie je vhodný pre všetkých. Možno niekto na vegánskej strave doslova prekvitá, ale pre iného je iný typ stravy vhodnejší. Každé jedno ľudské telo je iné a každý vie len o tom, čo vyhovuje alebo funguje jemu samému.

Vegánske grahamové cestoviny s bazalkovo-rajčinovo-cesnakovým pesto dresingom
Vegánske grahamové cestoviny s bazalkovo-rajčinovo-cesnakovým pesto dresingom

Záverečná poznámka: Tento článok vypovedá o mojej 4-mesačnej skúsenosti ako vegán žijúci na Slovensku, v Prievidzi. Rozhodne nie som proti vegánstvu, iba sa snažím čo najnestrannejšie opísať moju osobnú skúsenosť a problémy, s ktorými som sa stretol. Vegánstvo sa mi stále páči a rád by som sa k nemu časom vrátil, no nateraz je tento spôsob stravovania pre mňa a môj životný štýl príliš komplikovaný.

Máš k článku otázku alebo pripomienku?

Páčil sa ti tento článok? Chceš sa podeliť o svoje osobné skúsenosti? Napíš mi do diskusie nižšie. Odpovedám na každý komentár.

Zdieľaj na Facebook39Zdieľaj na TwitterPošli cez Whatsapp
Tags: vegánstvo
Zdieľaj na Facebook39Zdieľaj na TwitterPošli cez Whatsapp
Previous Post

Ako sa odpútať od negatívnych ľudí

Next Post

Podľa čoho sa rozhodnúť, či ísť do vzťahu na diaľku

Next Post
Podľa čoho sa rozhodnúť, či ísť do vzťahu na diaľku

Podľa čoho sa rozhodnúť, či ísť do vzťahu na diaľku

191 komentárov
Najnovšie
Najstaršie Najlepšie hodnotené
Inline Feedbacks
View all comments
Marian
Marian
pred 2 mesiacmi

Ahojte, nie som vegan, ani vegetarián, mám rád zvieratká a možno ich viac ochraňujem a ľúbim ako podaktorí vegáni, pracujem so zvieratami. Niekto sa rozhodne vylúčiť mäso, správne, je to rozhodnutie každého jedinca, veľa článkov sa píše po Inernete a ľudia sú zmätený, už ani nevedia čo je pravda alebo zlo. Viete, moja babka a dedko dožili takmev100 rokov, vegáni neboli..žili a jedli čo im stodola a úroda doniesla ..teraz korporácie a governments Nas „pripravujú“ papaj malo, zdravšie, netreba ti jesť toľko, ani mäso…je to ekonomického rázu, svet sa zmenil a trend je iný, všetko čo bolo doma vypestované máme… Celý komentár »

0
Lubo Jurík
Autor
Lubo Jurík
pred 2 mesiacmi
Odpoveď na  Marian

Díky za komentár, Marián :)

0
Lucia
Lucia
pred 7 rokmi

Suhlasim s komentarom nizsie, na veganstvo treba mat dostatok informacii a aj ked zdrava strava nie je rocket science treba vediet aspon zaklady. Nastastie momentalne je vsetko dostupne online a tak isto veganske varenie sa posunulo na inu uroven kde recepty vyzeraju vo vela pripadoch ovela lepsie ako tie tradicne. Ja osobne som si vybrala nieco z veganstva aj vegetarianstva bez toho aby som hladala nejake nalepky – nejem maso, vacsinu mliecnych vyrobkov (okrem syru ktory chcem tiez vylucit) a doprajem si cerstve ryby – ale vacsinu varenia co robim doma je smerom k veganstvu. Bohuzial zijem na Cypre kde… Celý komentár »

0
Lubo Jurik
Lubo Jurik
pred 7 rokmi
Odpoveď na  Lucia

Ahoj Lucka,

dakujem za tvoj komentar a za podporu :)

Ano, keby sa kazdy z nas aspon zamyslel nad tym, co do seba pcha kazdy den, zilo by sa nam vsetkym lepsie.

Drzim ti palce v boji s cyperskou nezdravou stravou :)

0
Laci Halász
Laci Halász
pred 7 rokmi
Odpoveď na  Lucia

Vegán sa nedožije ani 50tky! bielkoviny, vápnik, železo, zinok, kyselinu listovú, vitamín D a vitamín B12 dostane do tela ako? (najmä ten vápnik by ma zaujímal)

1
Lucia
Lucia
pred 7 rokmi
Odpoveď na  Laci Halász

Laci ja si dovolim tvrdit ze clovek na priemernej diete sa nedozije 50tky. Pozri si kolko srdcovo-cievnych ochoreni, rakoviny atd ludi zabija predtym nez sa doziju 50tky.
Tvoj nazor len poukazuje na totalny nedostatok informacii na tuto temu. To ze clovek vyluci zivocisne produkty neznamena ze nedostane tie iste ziviny z rastlinnej stravy.

0
Lubo Jurik
Lubo Jurik
pred 7 rokmi
Odpoveď na  Laci Halász

Existuju mnozstva ludi, ktori dokazuju opak :)

0
eman
eman
pred 7 rokmi
Odpoveď na  Laci Halász

Tramtararááá – tu som ! Aj ked nie som vegan, len „obyčajný“ vegetarian ale zato, vďaka Bohu, už 27 rokov, teda od roku 1990 a mam skoro 53 rokov a cítim sa dobre. A to musím povedať, že som tak trochu „neporiadny“ vegetarián, lebo fakt príprave jedla venujem minimum času. Ked som videl tie fotografie jedál – však to bolo ako jedlo na slávnostný stôl. No občas je to fajn ale s každým jedlom by som sa tak nehral. Od malička som bol chudý, moja vaha sa pohybuje (už od 18 rokov, teda 9 rokov pred tým než som začal… Celý komentár »

0
Lubo Jurik
Lubo Jurik
pred 7 rokmi
Odpoveď na  eman

Vegan a vegetarian skutocne nie je to iste. Kazdopadne, tesi ma, ze si so svojim zivotnym stylom a zdravim spokojny. Nech ti to vydrzi :)

0
Lubo Jurik
Lubo Jurik
pred 7 rokmi

Ahoj Ivan,

nemyslel som odkaz na tvoj web, ale na zdroje, z ktorych si sa ucil ty, ci na zdroje, ktore potvrdzuju to, co hovoris. Je tazko verit niecomu, co nie je vedecky podlozene, ci k comu sa nevyjadril aspon nejaky vseobecne uznavany expert.

Maj sa pekne.

0
IGI
IGI
pred 7 rokmi

Si sam sebe pan a vyriesil si to najmudrejsie.Spustil som sa a vazil som 165kg hlavne tuku.Dostal som paranoju z tukov aj z 900g steakov. Veganstvo-nie najmudrejsie „plnohodnotne“ mi umoznilo schudnut za 8 mesiacov 70 kg.Takze na chudnutie to aj mne funguje perfektne.Vratil som ku kulturistickej strave,ziaden jo-jo efekt,vsetko OK.Nenasiel som ani v srdci ziaden racionalny dovod byt vegan.Rovnake problemy ako si riesil.Aby som sa netrapil z anglickými článkami sledujem Alesa Lamku a poslucham ho bez vyhrad.Prajem ti iba mudre rozhodnutia.Budme flexibilný

0
Lubo Jurik
Lubo Jurik
pred 7 rokmi
Odpoveď na  IGI

Ahoj Igi,

super, ze sa ti vdaka veganskej strave podarilo schudnut na vahu, s ktorou si spokojny. Nech ti to vydrzi :)

0
Zdravie Inak
Zdravie Inak
pred 7 rokmi

ahoj Lubo, Som vegetarián skoro desatročie. Dokonca rok som bol len na RAW . Pozeral som na tvoje fotky pripravenej stravy. Poviem ti pravdu, že ja by som také kombinácie a zloženie nejedol. Jedine ak by to bola krátkodobá súťaž o cenu za chorobu. Tiež sa prikláňam k názorom na tejto stránke, že tak radikálne vyjadrenie bez znalosti veci by si do verejného priestoru nemal dať. Štatisticky si malá vzorka. Poviem krátko, Dnes je móda byť bez masa. Je to trend. Lenže bez správnych vedomostí o zložení stravy sa to žiaľ neobíde. Jedna vec je filozofia nezabíjania a druhá toxicita… Celý komentár »

0
Lubo Jurik
Lubo Jurik
pred 7 rokmi
Odpoveď na  Zdravie Inak

Ahoj Ivan,

dakujem za tvoj komentar. Odporucil by si mi teda nejaku knihu, ci minimalne zahranicnych odbornikov, ktori sa tej teme venuju? O „hlienovitosti“ som doteraz nepocul.

Maj sa pekne.

0
Zdravie Inak
Zdravie Inak
pred 7 rokmi
Odpoveď na  Lubo Jurik

Zaujímava diskusia sa rozprúdila okolo vegetarianstva. Som prekvapený ako sa nepostihuje podstata tohto rozhodnutia o strave. Slovo vegetarianstvo je už pomaly vstupenka do neba. Ja by som to slovo už asi zakázal používať. Ono v tých diskusiach unikla podstata prečo sa to vlastne robí. Zaujimavé, že detoxikácia tela následkom vegetarianstva ako hlavná príčina rozhodnutia je akosi opomínaná. Čo z toho že sa neje maso, ale miešam nemäsove komponenty piate cez deviate bez znalosti biochémie trávenia. Alebo bez znalosti hlienovitosti potravín a ich záťaži na organizmus. Samozrejme potom vznikajú ťažké vegetarianske toxické tráviace záťaže . Výsledok, vegetarian je podvýživený a bez… Celý komentár »

0
Lubo Jurik
Lubo Jurik
pred 7 rokmi
Odpoveď na  Zdravie Inak

Ahoj este raz,

stale popisujes, kde je podla teba problem, no stale si mi nedal ziadne riesenie. Odkial toto vsetko vies? Kto/co je tvoj zdroj informacii?

0
Nika
Nika
pred 7 rokmi

Všetky tieto moderné stravoacie výmysli sú vlastne kult tela, často až modlárstvo, čo je proti prvému božiemu prikázaniu. Sám si zistil, že to zotročuje človeka. Jesť môžeme všetko. Iné je, ak niekto nemôže zo tdravotných príčin. iné, ak drží pôst z vyšších, duchovných pohnútok. Ale v dnešnej dobe, kde sa myslí len na telo, verí sa v „energie“ a nie osobného Boha, sú všetky tieto „stravovania“ scestné….

0
Lubo Jurik
Lubo Jurik
pred 7 rokmi
Odpoveď na  Nika

Ahoj Nika. Dakujem za tvoj nazor. Ja osobne neverim v Boha, cize to vidim trochu inak. Tvoj nazor ti vsak neberiem :) Nech sa ti dari!

0
Mária Lacek
Mária Lacek
pred 8 rokmi

rozmýšľala som aké to majú ťažké vegani, ale poznám jednu veganku ktorú mám v rodine a je mi jej dosť ľúto stravuje sa už asi 5 rokov takto (možno sa zle stravuje, ako ste zo vy písali v článku hore) ale určite jej to neprospieva , je hrozné slabá a dosť často odpadáva a stále jej je zima. Neviem prečo to je ale myslím si, že je to koli jej potrave. Mäso obsahuje hrozné veľa bielkovín ja osobne nejem jedine bravčové mäso k tomu mám odpor. Snažím sa stravovať zdravo ale mäso sa naozaj nechystám nikdy vyradiť zo svojho jedálnička… Celý komentár »

0
Monixa Silverway
Monixa Silverway
pred 8 rokmi

Zdravim. myslim ze skutocne si si toho na seba vtedy nabral vela ako pracovne. ono to je zo zaciatku taky fakt projekt, je tam dolezite mat cas si odpocinut fyzicky i psychicky. projekt najma pre toho cloveka co ho robi. :) verim, ze to este niekedy skusis a uspesne

0
Lubo Jurik
Lubo Jurik
pred 8 rokmi
Odpoveď na  Monixa Silverway

Dakujem Monixa. Uvidime. Najskor musim vyriesit ostatne veci, ktore mi sposobuju stres. Potom, ked tie veci budu vyriesene, az potom budem moct opat uvazovat o takej velkej zmene akou je napriklad prechod na veganstvo.

Maj sa pekne.

0
siu
siu
pred 8 rokmi

tiez som sa nahodou dopracovala k clanku, nemam rada skatulkovanie vegan, vegetarian a pod ja som nejedla maso, aj kvoli laske k zvieratam, ale uprimne, to bolo tiez druhorade. nejako to prislo same, nebolo jedlo z masa, o ktorom by som si povedala, ze teraz mam na to chut, alebo, ze mi chyba a tak som prestala. j po pol roku mozem zhodnotit, ze sa necitim lepsie, mozno ani horsie, ale naozaj pri cviceni vladzem menej. su tom asi 3 mesiace, ked som zmenila stravu, jem 3 x denne, kazde jedlo obsahuje vsetko – bielkoviny, sacharidy, tuky, zelenina, ovocie. vsetko… Celý komentár »

0
Lubo Jurik
Lubo Jurik
pred 8 rokmi
Odpoveď na  siu

Ahoj Siu, dakujem za zdielanie tvojej velmi zaujimavej zivotnej skusenosti. Velmi sa mi paci tato cast: „ano je vela dostupnych informacii, nech si kazdy vezme to co potrebuje a tak zije. bez osocovania inych, bez prikazov a rad. sme svojpravni ludia so slobodnou volou. mozem si vymienat poznatky a skusenosti, je len na druhych, co si z toho zoberu.“ To jedenie iba 3x denne mi nepride zrovna idealne, ale pokial to tak tebe vyhovuje a necitis sa po takom velkom jedle preplnena a bez energie, tak v tom pokojne pokracuj. Ked pocuvas svoje telo, ono ti samo povie, ako sa… Celý komentár »

0
Lil
Lil
pred 8 rokmi

Narazila som na tento článok, úplnou náhodou a vôbec sa do tejto problematiky nevyznám, no nedá mi nepridať sa do tejto zaujímavej diskusie. Tiež mám problémy so stravou a s jedením, ale z úplne iného konca kraja. Už niekoľko rokov totiž trpím anorexiou a tvoje slová o tom, aké je frustrujúce v niečom sa obmedzovať alebo aký má dopad strava na ľudskú psychiku, chápem absolútne dokonale a vo všetkom s tebou súhlasím. Odkedy som začala ´´znova jesť,, ,prešla som si už kadečím. Skúšala som vegetariánstvo, vegánstvo, obmedzovala som soľ, akékoľvek sladenie, len aby som našla ten ,,najzdravší´´ spôsob stravovania a… Celý komentár »

0
Lubo Jurik
Lubo Jurik
pred 8 rokmi
Odpoveď na  Lil

Ahoj Lil.

Dakujem za tvoj komentar a zdielanie tvojej skusenosti, ktora je velmi zaujimava.

Suhlasim s tym, ze predovsetkym vegani sa stravuju vegansky hlavne z presvedcenia, nie kvoli zdraviu. To, ze veganska strava je zdrava je uz iba sposob, ako sebe a inym vsugerovavaju, ze maju pravdu a ich rozhodnutie je to jedine spravne :)

Kazdopadne ma nesmierne tesi, ze si si nasla sposob stravovania, ktory ti vyhovuje, a ktory ta robi zdravou a stastnou. To je to najhlavnejsie.

Nech sa ti dari!

0
Milos Patek
Milos Patek
pred 8 rokmi

som vegan uz 10 mesiacov!!!!!!!!!!!!!!! a nelutujem a ani nikdy nebudem. Psychika?citim sa omnoho lepsie ked viem ze nepodporujem tu arogantnu masineriu na globalnu vyrobu mesa, kde sa likviduju zvierata za nehoraznich podmienok z este hnusnejsimi praktikami! a to ze to ma najvacsi enviromentalny dopad na planetu to ani nehovorim.. staci si pozriet a nastudovat fakty, ak sa chce niekto vobec o to zaujimat. To ze ludom je jednoduchsie tieto fakty ignorovat, je podla mna dost arogantne a neludske! Keby som vedel co vsetko sposobuje vyroba zvieracich produktov a mesa skorej, nevahal by som sa stat veganom skor. Pretoze nahrada… Celý komentár »

0
Lubo Jurik
Lubo Jurik
pred 8 rokmi
Odpoveď na  Milos Patek

Ahoj Milos, dakujem za tvoj komentar. Z mojej strany k tomu dodam iba par bodov: 1. Ze Thajsko je vegansky raj je obrovsky omyl. V Thajsku, dokonca aj ked si objednas „fried vegetables“, daju ti don maso. Skoro do kazdeho jedla sa v Thajsku dava rybacia omacka. A v Thajsku dokonca aj budhisticki mnisi jedia maso. 2. Ked som bol na veganskej strave, nebol som v Thajsku, ale doma na Slovensku. 3. Kazdy clovek je iny a kazde telo reaguje inak. To je dovod, preco nemame iba jeden liek na jednu chorobu, ale je ich mnoho. To je dovod, preco… Celý komentár »

0
Simon Meszaros
Simon Meszaros
pred 8 rokmi

4 mesiace mi neprídu veľa, isto je to dosť na to aby si človek uvedomil zmeny. Osobne nevidím súvislosť medzi stravou a psychycoku pohodou alebo silou(treba sa pozrieť na fázu v ktorej sa zrovna telo nachádza – čo potrebuje, kde smeruje). Je to podľa mňa tým, že telo sa prispôsobilo cyklom, ktoré sú nemenné. Tým myslím ročné obdobia. Na sebe pozorujem obrovské výkyvy v stravovaní. Jem iba raz denne vegetariánske jedlo a do toho si dávam krátke hladovky bez toho aby to ovplyvnilo moju hmotnosť a množstvo energie(alebo naopak jem strašne veľa – určité obdobie, týka sa to aj mäsa,… Celý komentár »

0
Lubo Jurik
Lubo Jurik
pred 8 rokmi
Odpoveď na  Simon Meszaros

Ahoj Simon. Dakujem za zdielanie tvojich skusenosti. Nech sa ti dari :)

0
Ella Root
Ella Root
pred 8 rokmi

Ľubo, kedysi som bola na rastlinnej strave, približne tak isto ako ty, 4mesiace. Potom mi vegánstvo padlo a začala som sa stravovať opäť inak. Teraz, po vyše roku, si uvedomujem potrebu môjho tela pri väčšej športovej záťaži opäť prejsť na vegánstvo a zdravší životný štýl a tak si hľadám nejaké inšpirácie a nájdem tvoj článok „prečo som opäť začal…“ Zdieľam podobnú filozofiu a stotožňujem sa s tým, že byť vegánom zaberie veľa času alebo to prejde do obyčajnej monotónnosti a aj s tým, že to nie je pre každého. Nepísal si to len z jedného uhľa pohľadu (zarytého vegánstva alebo… Celý komentár »

0
Lubo Jurik
Lubo Jurik
pred 8 rokmi
Odpoveď na  Ella Root

Ahoj Ella,

dakujem za tvoj komentar a podporu :)

0
1.1Marko1.1
1.1Marko1.1
pred 8 rokmi

Tak ako z leva ci psa nebude vegan tak nebude ani z cloveka… miesto sebatriznenia by sme radsej mali uprednostnovat maso zo zdravych bio fariem kde jatocne zvierata ziju v dostojnych podmienkach a dbat na ich humannu porazku… presviedcanie o tom aka je rastlinna strava postacujuca a zdrava vsetci pozname… ale co je zdrave na tom ze do seba pcham humanne pokrajanu kapustu ked musim do seba hadzat kila vyzivovych doplnkov… proteiny vit B D a este neviem co vsetko… ale ako fajn nech kazdy je co mu chuti no treba povedat pravdu ze veganska strava sa masu nevyrovna, nikdy…… Celý komentár »

0
Lubo Jurik
Lubo Jurik
pred 8 rokmi
Odpoveď na  1.1Marko1.1

Ahoj Marko, dakujem za komentar. Vegani sportovci – aj vymakani – existuju. Asi najznamejsi je Frank Medrano: https://www.youtube.com/watch?v=mvJHw64fxgQ Ale faktom je, ze on a jemu podobni sa tomu venuju full-time a profesionalne. Jednoducho, byt veganom a byt zdravym a este aj vyzerat dobre, je full-time job. Suhlasim tiez s tym, ze veganstvo je viac o presvedceni ako o zdravi. A „veganstvo ako zdravy zivotny styl“ mnohi vegani „zneuzivaju“ na sirenie svojho posolstva – rovnako ako krestania „zneuzivaju“ na sirenie svojho posolstva boha, jezisa, zazraky a podobne. Ano, veganstvo ma mnoho vyhod – predovsetkym humanne spravanie k zvieratam a k nasej… Celý komentár »

0
LII2
LII2
pred 8 rokmi

nemam nic proti veganom, nech si je kazdy co chce, ale co sa mi na nich vseobecne nepaci, ze vela z nich sa chce hlavne predvadzat, ze su vegani a ze aki az vegansky a vitariansky a pod. su (nemyslim tym autora clanku), ak podla mna niekoho taky zivotny styl bavi, tak to ani neriesi, ze ma trocha inu stravu ako bezni ludia, co sa mi este na niektorych nepaci, ze dokonca nutia svoje deti nejest maso, co im moze aj uskodit, niektori aj dokonca svojich psov, co je uz cisto proti prirode (ak sa teda evoluciou pes nestane bylinozravec)

0
Lubo Jurik
Lubo Jurik
pred 8 rokmi
Odpoveď na  LII2

Suhlasim s tym, ze veganstvo je v niektorych smeroch velmi podobne nabozenstvu :)

0
Alan
Alan
pred 8 rokmi

Ahoj, mne s tohto článku vyplýva aj tak to že si sa nestravoval primerane k tomu čo si robil. Teda málo prijatej energie a vela spotrebovanej. Ja sám som najviac mesiac na veganskej strave, som študent takže momentalne mám vela času na študovanie ale aj tak by som si ešte netrúfal na cvičenie a posilňnovanie pretože o tom vela neviem a bál by som sa že schudnem. Podla mna to bol ten problém prečo si schudol, keby prestaneš cvičit (nehovorim že na vždy) ale na chvílu dokým nebudeš vedieť o tom viac a budeš nato prirpavený tak určite neschudneš. +… Celý komentár »

0
Lubo Jurik
Lubo Jurik
pred 8 rokmi
Odpoveď na  Alan

Ahoj Alan. Ano, moze byt. Bohuzial, na to, aby som mohol prijat tolko energie, kolko by mi ako aktivne, kreativne pracujucemu cloveku, ktory pravidelne cvici, stacilo, by som musel jest od rana do vecera. Prestat s cvicenim ma v tej dobe naozaj nenapadlo. Mozno sa k tomu casom vratim, ale az neskor, ked budem mat moje aktualne priority ako tak funkcne. Neda sa robit vsetko naraz. Ja som to skusil, ale neustal som to :)

0
Lubo Jurik
Lubo Jurik
pred 8 rokmi

Ahoj Andy. Dakujem za podporu!

Mas pravdu, ja mam cely zivot nizky tlak. Preto sa snazim pit kavu, co mi pomaha. Viac ako 2 kavy denne vsak nechcem – to mi uz pride ako prilis vela.

O proteinoch a sacharidoch viem. Vyuzivam aj proteinove doplnky vyzivy. Najdes o tom nieco aj v mojom najnovsom clanku: http://samsebepan.sk/co-sa-naucil-za-9-mesiacov-v-taiwane/

Inak mlieko a mliecne vyrobky stale nekonzumujem – aj ked nie som taky skriktny. Verim tomu, ze nie su nevyhnutne, a odkedy ich nekonzumujem, tak mam (subjektivne) aj lepsie travenie.

Dakujem este raz za podporu!

0
Petr Tryščuk
Petr Tryščuk
pred 8 rokmi

Říkal jsem se, že se na autora vrhnou ti správní vegani, protože každá sekta své odpadlíky nenávidí ze všeho nejvíce…

0
Lubo Jurik
Lubo Jurik
pred 8 rokmi
Odpoveď na  Petr Tryščuk

Mas pravdu. Ja sa na nich ale nehnevam a spojim sposobom ich chapem :)

0
Kristi
Kristi
pred 8 rokmi
Odpoveď na  Lubo Jurik

Podla mna si sa rozhodol spravne :)
A Peter to pomenoval dobre : Sekta.

0
Barbie Itami Múčková
Barbie Itami Múčková
pred 8 rokmi

Ahoj, chápem plne tvoje rozmýšlanie, len si láskavo zmeň všetky slová typu vegánsky a vegán na rastlinná strava.. Pretože vegánom sa človek nestane a neodstane len tak.. vegánstvo je životný štýl, presvedčenie, ktoré je na celý život. Takže si bol len na rastlinnej strave a teraz si prevažne na rastlinnej strave.. to je celé.. s vegánstvom to nemalo nič spoločné. Ďakujem. :)

0
Lubo Jurik
Lubo Jurik
pred 8 rokmi
Odpoveď na  Barbie Itami Múčková

Ahoj Barbie.

Citala si moj clanok o tom, preco som sa stal veganom?

Prepac, ale slova v clanku urcite prepisovat nebudem. Verim, ze sa za to na mna nebudes hnevat :)

0
Vít Hejný
Vít Hejný
pred 8 rokmi

Ty jsi nechtěl být vegan, maximálně ze špatných důvodů. A veganství nebylo to, proč jsi přešel zpět k podpoře zabíjení a využívání zvířat, jen proto, aby jsi nechudl, ale proto, že jsi nevěděl, co děláš a jedl jsi málo, takže porucha příjmu potravy. Veganství za to nemohlo. Kdyby jsi to víc studoval, tak bys to věděl. Článek o ničem, stejně tak logika v něm. Pokud bys to podal tak, že jsi si to chtěl jen zkusit, tak budiž, byl by jsi aspon upřímný, že ti nevadí masakrování zvířat pro své vlastní obohacení. Takže jsi opravdu tak moc nechtěl, jak sám… Celý komentár »

0
Lubo Jurik
Lubo Jurik
pred 8 rokmi
Odpoveď na  Vít Hejný

Ahoj Vit,

to priatelske pomenovanie „ty borce“ si si mohol odpustit. Cely tvoj komentar dehonestuje.

Som ale rad, ze ty si s veganstvom spokojny. Prajem ti, nech ti to vydrzi :)

0
Štefan Fotograf Kazi
Štefan Fotograf Kazi
pred 8 rokmi

Ahoj. Tvoj článok sa mi páčil, no myslím si, že životný cieľ neviazať sa k miestu je pre tvoje telo náročnejší ako vegánstvo, či tvoja práca. Starý ľudia hovoria, že pre človeka je najzdravšia tá strava, ktorá vyrástla v jeho okolí, v mieste kde ten človek dlhodobo žije. Podľa mňa je pre tvoje telo zdravšie jablko z babkinej záhrady ako neviem ako zdravo eko bio raw vegan dopestovaná mandarinka zo španielska. Uži si život nezávislého, uži si svet. Časom pochopíš, že liečiť sa budeš chodiť na rodnú hrudu. Ľudia, ktorý sa v zdraví dožívajú staroby nie sú cestovatelia. Sú to… Celý komentár »

0
Lubo Jurik
Lubo Jurik
pred 8 rokmi
Odpoveď na  Štefan Fotograf Kazi

Ahoj Stefan,

dakujem ti za komentar a za snahu pomoct. Mozno mas pravdu, no to sa dozviem az ked budem stary. Skoncit s cestovanim ci zitim v zahranici totiz nemam v plane. Aspon nie nateraz :)

0
Rado
Rado
pred 9 rokmi

Ahoj lubo – neviem kde zacat ale poradim ti – studuj a vela. A hlavne posluchaj svoje telo. Preco si schudol – lebo si jedol pravidelne a casto. cim viac jes tym viac nabadas svoje telo aby rychlejsie travilo takze zrychlujes svoje spalovanie kalorii. Na svoju vysku si aj tak dost chudy – poradim jest viac strukovin semien a orechov. + zarad do jedalnicka zdrave tuky a morske riasy. jedz 4-5x denne a obcas si kup veganske proteinove alebo sacharidove tycinky ked ta prepadne hlad. Preco si stratil silu – cvicit iba 2x za tyzden nie je dostatocne. cvic 5… Celý komentár »

0
Lubo Jurik
Lubo Jurik
pred 8 rokmi
Odpoveď na  Rado

Ahoj Rado,

dakujem ti za komentar a snahu pomoct. Ano, pocuvam svoje telo. To je to, co som sa v tom obdobi naucil :)

0
tony6777
tony6777
pred 9 rokmi

Po precitani clanku mam divne ,zmiesane pocity plus diskusia…take mnozstvo ludi sa zaobera zaludkom a telom ….kde je hlava,trochu toho duchovna…kupujete potraviny a slepo verite,ze su zdrave,je to naozaj tak?

0
Lubo Jurik
Lubo Jurik
pred 9 rokmi
Odpoveď na  tony6777

Ahoj Tony. Vdaka za koment. Vies to trosku rozpisat?

0
Nicole Jaja
Nicole Jaja
pred 9 rokmi

Nikde v clanku nepises, kolko kilokalorii si za den zjedol. Cim je clovek vyssi a k tomu este aj cvici, tak tym viac kilokalorii musi zjest. Tipovala by som, ze by si mal zjest cca 4000kcal a mozno aj viac za den. Dobry kalkulator je cronometer, kde si zadas co a kolko si za den zjedol, a spocita ti kcal + vitaminy a mineraly a taktiez podiel cukry/tuky/bielkoviny. Dalsi bod o nedostatku stravy na dovolenkach, tak s tym bohuzial treba ratat, vegani si beru zasoby – susene ovocie, energeticke tycinky, pasteky alebo podobne. A co sa tyka obmedzenosti, tak to… Celý komentár »

0
Lubo Jurik
Lubo Jurik
pred 9 rokmi
Odpoveď na  Nicole Jaja

Ahoj Nicole.

Na to, aby som tolko zjedol na veganskej strave, by som musel jest od rana do vecera, alebo by som si musel kupovat vsetky veganske super potraviny, co naozaj nie je lacne.

Inak su to vsetko dobre tipy.

0
Nicole Jaja
Nicole Jaja
pred 9 rokmi
Odpoveď na  Lubo Jurik

To vobec nie je pravda. Pozri si co jedavaju napr. youtuberi vegan gains, jon venus
Iba 10 bananov ma 1000 kilokalorii, a to v pohode zjes ked si z toho urobis smoothie a budem pochlipkavat pomedzi pracou.

0
Lubo Jurik
Lubo Jurik
pred 9 rokmi
Odpoveď na  Nicole Jaja

Neviem si predstavit jest 10 bananov denne. Teraz jem cca 2 denne, obcas 3, a mam dost. Okrem toho, prilis vela bananov (ci cohokolvek) nie je zdrave.

Konkretne babany obsahuju napriklad vela draslika ci vlakniny, co je sice zdrave, ale vo velkych davkach to sposobuje zase ine problemy.

„Most health experts recommend no more than two bananas per day.“

http://www.med-health.net/Too-Many-Bananas.html

„Moderation is paramount, however, because consuming large quantities of
fiber can cause gas, abdominal cramps and bloating, according to
MedlinePlus. In addition, excessive fiber intake may interfere with the
absorption of minerals such as calcium and iron.“

http://www.livestrong.com/article/535237-what-happens-if-you-eat-too-many-bananas/

0
Nicole Jaja
Nicole Jaja
pred 9 rokmi
Odpoveď na  Lubo Jurik

nevieš si to predstaviť, pretože si to ešte neskúsil. ty hneď všetko odpíšeš, bez toho aby si niečo vôbec skúsil. ako som ti písala, sprav si z toho smoothie a popíjať pri práci. alebo keď si tak neskutočne proti jedeniu 10 banánov, tak si daj 5 a 10 datlí, alebo si pozri čo tí youtuberi jedia a inšpiruj sa. samozrejme, iba v tom prípade, keď ťa ešte vôbec zaujíma vegánstvo, pretože stále dostávam od teba iba samé výhovorky. najprv si písal, že toľko kcal sa z vegan stravy nedá získať, potom keď som ti to vyvrátila, tak zasa že TY… Celý komentár »

0
Lubo Jurik
Lubo Jurik
pred 9 rokmi
Odpoveď na  Nicole Jaja

S tou vlakninou mas pravdu, Nicole. To som sa docital v tom clanku, tak som to pouzil ako argument. Ale je fakt, ze moc som toho o vlaknine nestudoval :)

Cenim si, ze sa snazis mi pomoct. Naozaj. Aktualne ale nemam v plane ist znova na vegansku stravu.

0
Matko
Matko
pred 9 rokmi
Odpoveď na  Nicole Jaja

Ja osobne si neviem predstavit zjest 10 bananov. To mnozstvo draslika niekoho moze aj zabit :) Ale ved v pohode… Treba vyskusat, co ta nezabije to ta posilni :D

0
Nicole Jaja
Nicole Jaja
pred 9 rokmi
Odpoveď na  Matko

:D tak to je uplna blbost. Ty si vobec necital moj komentar, ako vidim. Banan vobec neobsahuje tolko draslika kolko si ludia myslia. Mliecny shake v mekaci ma viac draslika nez banan. Pozri si prednasku na youtube – uprooting the leading causes of death, kde sa to spomina. A tiez si pozri ludi na youtube freelee, durianrider, powsimian, happy healthy vegan, banana tv a vela dalsi, ktori jedia 10 a viac bananov denne a vobec ich to nezabilo, dokonca, aj maju krvne testy kde sa pise ze draslik maju uplne v norme. Na to , aby ta banany zabili, tak… Celý komentár »

0
Tan
Tan
pred 8 rokmi
Odpoveď na  Nicole Jaja

Ty sa zobuď prosím Ťa. 10 banánov denne ? nebodaj 360 dní v roku nie ? Fanatizmus dnešnej doby nemá hranice…argumentuješ YOUTUBERMI toto som ešte nezažil a čo je YOUTUBER ? Modla dneška ? Neznášam, keď sa niekto odvoláva neustále na vedu, tá sa toľkokrát pomýli až to je nepekné, ale tam je aspoň kus pravdy ale aby mi tu niekto argumentoval Youtubermi to je už sila..nedávno mi jeden chlapec povedal, že či sa vo vedeckých karentovaných časopisoch môže citovať YouTube…na zdvihnuté obočie reagoval, že to neni normálne, keď sa najrozšírenejší portál nemôže citovať. Už vám z toho motivačného života… Celý komentár »

0
Nicole Jaja
Nicole Jaja
pred 8 rokmi
Odpoveď na  Tan

nie, to ty sa zobuď a otvor OČI! dala som link na prednášku od DOCTORA, iba preto, že je na youtube neznamená, že nie je podložená vedou. ignorantstvo dnešnej doby nemá hranice. a argumentovať tým, že posadnutosťou o zdravie skončím na psychiatrií je fakt výkon. to isté by som mohla povedať ja o tebe, že sa bojíš jesť 10 banánov denne. sám píšeš, že veda sa môže mýliť, pritom odo mňa vyžaduješ vedu, a nepripúšťaš do úvahy KRVNÉ TESTY tých youtuberov tu máš ne-youtubérsky link http://www.brainstuffshow.com/blog/can-you-die-from-eating-too-many-bananas/ píše sa tam „you would have to eat 10 bananas just to hit the… Celý komentár »

0
Tan
Tan
pred 8 rokmi
Odpoveď na  Lubo Jurik

kks nepočúvaj ju , 10 banánov denne :D čo je veľa to je veľa… nebodaj ešte 360 dní v roku nie ? toľko serotonínu by si mal v tele žeby si sa ….

0
Kristi
Kristi
pred 8 rokmi
Odpoveď na  Tan

:-D toto bolo dobre. ze nepocuvaj ju. plne suhlasim. 10 bananov denne. sialene.

0
King0
King0
pred 9 rokmi

Nevýhody vegánstva nedostatok kvalitných bilekovín (jediným rastlinným zdrojom bielkovín, ktoré obsahujú všetky esenciálne aminokyseliny je sója, ktorej konzumácia však môže mať mnoho nepriaznivých účinkov, hlavne na hormonálnu rovnováhu v organizme), obmedzenie živočíšnych tukov (ryby, mliečne produkty, vajcia, mäso, …) a sústredenie sa len na rastlinné, čim sa zvyšuje riziko konzumácie zoxidovaných tukov, rovnako ako aj vytvorenie nepomeru omega3 a omega6 mastných kyselín, väčšinou prebytok sacharidov na úkor iných nutrientov, nedostatok niektorých vitamínov, ktoré z rastlinných zdrojov nie je možné získať (B12, …), možný nedostatok niektorých minerálov (vápnik, železo, …), žiadny vedecký podklad pre vegánske teórie stravovania – jedná sa o… Celý komentár »

0
Martin
Martin
pred 9 rokmi

Lubo, ked som videl tie porcie co si jedol, cudujem sa, ze si schudol len 10 kg… Proste skoro ziadne tuky, minimum sacharidov, bielkoviny tiez na minime … Ale inak dobre vyzerajuce, chutne jedla …Pre mna vhodne ako vyborna priloha k rybe alebo kuratu :-). Ja inak poznam len chudych veganov, a ti co nie su sa dokrmuju vselijakymi zeleninovymi cipsami a pod …

0
Patrícia Krausová
Patrícia Krausová
pred 9 rokmi

Ahoj Lubo, prečítala som zopár komentárov a všimla som si, že viacerí či už Tebe alebo iným diskutujúcim vyčítali, ako sa vôbec môžete nazývať vegánmi po takom krátkom čase…znie to akoby išlo iba o tú nálepku, môcť sa nazvať právoplatným 100% vegánom, patriť do nejakej skupiny. Nemám rada, keď sa ľudia škatuľkujú, vegetarián, vitarián, beloch, černoch, kresťan, moslim, hinduista, načo je to dobré, zbytočne si ľudia vopred vytvárajú predsudky bez toho, aby si dali námahu človeka naozaj spoznať. Prečítala som niekoľko článkov aj si vypočula nejaké názory a rovnako ako aj Ty si v niektorom komentári spomenul som aj ja… Celý komentár »

0
Lubo Jurik
Lubo Jurik
pred 8 rokmi
Odpoveď na  Patrícia Krausová

Ahoj Tritri,

nechce sa mi ani verit, ze som si tento tvoj komentar nevsimol :)

V skratke, suhlasim s tebou. Je nesmierne narocne vyznat sa v tom, co je to „spravne“, kedze sa v tom neviem zhodnut uplne nikto.

0
Vanda
Vanda
pred 9 rokmi

Ahoj Lubo, už dávnejšie som čítala tvoj článok o tom ako si skončil s vegánstvom. Myslím, že teba aj ostatných by mohlo zaujímať, že vegáni na SK a v CZ už podpisujú petíciu, aby bolo jasné koľko ľudí z akého mesta má záujem o stravovanie po vegánsky. Nie však vo výlučne vegánskych reštauráciách ( čo v menších mestách nehrozí ), ale v dennom menu aspoň jednej reštaurácie by malo byť vegánske jedlo. Osobne si myslím, že je to jeden z primárnych dôvodov prečo vegán začiatočník pociťuje psychickú nepohodu. Ja osobne sa cítim častokrát ako outsider, keď si nemám z čoho… Celý komentár »

0
Lubo Jurik
Lubo Jurik
pred 9 rokmi
Odpoveď na  Vanda

Ahoj Vanda. Super iniciativa. Podpisane!

0
Vanda
Vanda
pred 9 rokmi
Odpoveď na  Lubo Jurik

Ďakujem Ľubo. Ak by si ešte niečo vedel pre to urobiť, tak skús.

Prajem pekný deň!!!

0
Ondrej Mišák
Ondrej Mišák
pred 9 rokmi

Ahoj, pribral si naspať a je Ti lepšie keď si začal jesť mäso znova? Ďakujem

0
Lubo Jurik
Lubo Jurik
pred 9 rokmi
Odpoveď na  Ondrej Mišák

Ahoj Ondrej. Ano, pribral som celu svoju vahu naspat. Je mi lepsie po psychickej stranke, a taktiez aj lepsie vyzeram. Pozri https://instagram.com/lubojurik/ pre par fotiek, ak chces.

0
Ondrej Mišák
Ondrej Mišák
pred 9 rokmi
Odpoveď na  Lubo Jurik

Predpokladám že Ti je lepšie lebo to nemusíš riešiť? Myslím jedlo, naješ sa kde chceš a čo chceš, a sústredíš sa na svoje veci. Ešte ma zaujíma ako je možné že si mal toľko stresu v tak krásnom prostredí? Chápem projekty atď ale predsa. A v Thajsku rastie toľko ovocia že by si mohol byť kľudne frutarian a za malo €€€, ok ešte jedna vec, hovoríš že ješ kura. Aký máš vzťah k plodom mora? Ryby & háveď, diky

0
Lubo Jurik
Lubo Jurik
pred 9 rokmi
Odpoveď na  Ondrej Mišák

Ano, presne. Stres ti moze sposobovat vela veci, nie iba prostredie, v ktorom zijes. Napriklad praca, casta zmena prostredia, romanticke vztahy a podobne. Morske plody a ryby mam rad, aj ked niektore viac ako ine.

0
Lubo Jurik
Lubo Jurik
pred 9 rokmi

Serus Milan! Rozumiem tomu, o com hovoris. Napriklad ja uz vahu neberies az tak vazne ako som ju bral predtym. Je to iba cislo, tak isto ako vek. Na com pre mna osobne zalezi je to, ako sa citim a to, ako vyzeram sem pred sebou resp. na kolko sa sam sebe pacim. Moj momentalny zivotny styl s pravidelnym cvicenim mi vyhovuje. Co by som este chcel vylepsit, je ta strava. Snazim sa stravovat sa zdravo, no niekedy financie neumoznia kupovat iba tie najzdravsie potraviny. To plati hlavne v niektorych drahsich krajinach tu v Azii ako je Korea ci napriklad… Celý komentár »

0
Lubo Jurik
Lubo Jurik
pred 9 rokmi

Dakujem za link. Pozriem si ho.

0
Jožko
Jožko
pred 9 rokmi

Ahoj Lubko :) priateľu, jediné na čo máš právo, je byť šťastný, bez ohľadu na to čím sa stravuješ :) takže nechci byť šťastný, jednoducho buď šťastný. Článok bol ozaj fantastický a ďakujem za vyjadrenie názoru. Trošku som mal pocit, že ti to prinášalo do života viac obmedzení ako radosti, tak aj preto to asi celkom nefungovalo. A možno by som sa pokúsil klásť si aj iné otázky, napr.: nie prečo je vegánska strava dráha? Ale prečo nevegánska je taká lacná? Alebo v súvislosti s tvojou váhou, prečo by 189 cm chlap nemohol mať 60? Kto to povedal, že je… Celý komentár »

0
Lubo Jurik
Lubo Jurik
pred 9 rokmi
Odpoveď na  Jožko

Ahoj Jozko, dakujem ti za komentar a za podporu :) K tvojim navrhovanym otazkam: „nie prečo je vegánska strava dráha? Ale prečo nevegánska je taká lacná?“ – Ano, mas uplnu pravdu. Toto plati o hocijakej zdravej strave, ale hlavne o potravinach, teda nie o vyrobkoch. Pretoze v samotnych potravinach sa nic neda nahradit niecim lacnejsim, ako je tomu pri vyrobkoch. „prečo by 189 cm chlap nemohol mať 60?“ – Pretoze sa to jemu samemu nepaci. Naozaj som vyzeral zle. Teraz mam cca o 9 az 10 kg viacej, no vsetko su to cisto svaly (tuku mam stale velmi malo). Cisla… Celý komentár »

0
Franny
Franny
pred 9 rokmi

Ahoj, našla som tento článok, keď som si dala do vyhľadávača recept tofu so zeleninou na thajský spôsob..;-) Nedalo mi, keďže som mala podobné problémy… Najmä tá operácia mandlí ma zaujala, zjavné časté zápaly. To mám tiež za sebou, mandle vonku, chudokrvnosť, problémy s váhou a nakoniec i zápal štítnej žľazy – ozaj, tú máš ok? Lekári mi nezistili nič, ale keďže sa môj zdravotný stav (i vplyvom prechodu na vegetariánsku stravu) začal rapídne zhoršovať, navštívila som liečiteľa, ale nie takého akého si tu všetci začnú predstavovať. Ten pán je i psychosomatik, píše odborné knihy, je to vysokoškolsky vzdelaný človek.… Celý komentár »

0
Lubo Jurik
Lubo Jurik
pred 9 rokmi
Odpoveď na  Franny

Ahoj Franny. Haha. Sranda ako si sa sem dostala :)

So stitnou zlazou problem nemam, tu mi kontrolovali.

Ja som tiez premyslal nad lepkom, no ked mi doktor po vysetreni povedal, ze to alergia na lepok nie je, tak som to uz neriesil. To, ze niektore typy alergie na lepok nie su vysetritelne som este nepocul.

O knihe Psenicny mozog som uz pocul. Musim si ju precitat. Napisal ju zastanca paleo stravy, ze?

0
disqus_5LMBChcxRV
disqus_5LMBChcxRV
pred 9 rokmi

Nazdar, náhodou som sa dostal k tomuto článku, sám som vegan, no zároveň som ako jeden z mála dosť kritický aj do vlastných radov čo sa týka stravy a skúsim tu napísať môj pohľad na niektoré veci, čo si tu spomínal. Spomínal si, že varenie zaberá kopec času a že časom omrzí variť, ja dodám, že asi aj vymýšľať nejaké nové recepty a pod. aby to jedlo nebolo furt stereotypné a tiež, že niektorí vegani tvrdia, že vegánska strava nie je drahšia, ale podľa teba je a v niektorých prípadoch dokonca veľmi drahá, tak s týmito vecami úplne súhlasím. A… Celý komentár »

0
Lubo Jurik
Lubo Jurik
pred 9 rokmi
Odpoveď na  disqus_5LMBChcxRV

Ahoj! Naozaj skvely komentar! Dakujem. Cenim si, ze si si dal tu namahu. Trenujes 2-3x denne? Comu sa venujes? Inak si v Japonsku? V emaile mi to tvoje meno ukazalo v japoncine :) K druhej casti tvojho emailu – myslim, ze je na tom urcite kus pravdy. Vela ludi je v tom z presvedcenia, a potom sa snazia ostatnych presvedcit, aby zmenili stravu, nech to stoji co to stoji. Pripomina mi to nabozenstvo. Tiez som stale zmateny z toho, co vsetko sa pise na nete. Kazdy hovori nieco ine. Niekto hovori, aka je veganska strava zdrava. Niekto o tom, ze… Celý komentár »

0
Nicole Jaja
Nicole Jaja
pred 9 rokmi
Odpoveď na  Lubo Jurik

Zdrave tuky su – avokado, ktore je ovela lahsie na zaludok (ale pozor, musi byt samozrejme zrele), dalej kokosovy orech, olivy, neviem v akej forme si jedol orechy a semienka, ale hlavne konopne a lanove su velmi prospesne pre zdravie, cize ak ti robia mensie problemy ked ich pomeles, tak by si ich v ramci moznosti mohol jest.

0
Lubo Jurik
Lubo Jurik
pred 9 rokmi
Odpoveď na  Nicole Jaja

Cerstve kokosy ci avokada tak lahko na Slovensku nezozenies. Tu v Azii je to uz lepsie samozrejme. Lanove semienka som jedol casto, skoro s kazdym hlavnym jedlom.

0
Nicole Jaja
Nicole Jaja
pred 9 rokmi
Odpoveď na  Lubo Jurik

V kauflande ich stale, alebo dost casto, maju. Moj brat stale kupuje nedozrete avokado, a pocta kym dozrie. Avokado sa da zohnat uz aj dozrete, ale je drahsie. Kokosy tak casto nesledujem, ale velakrat ich v kauflande vidim ked chodim nakupovat. A na Slovensku sa da zohnat aj mlady kokos, myslim ze v Lidli ho brat kupil.

0
フィリップ はやぶさ
フィリップ はやぶさ
pred 9 rokmi

Nazdar, náhodou som sa dostal k tomuto článku, sám som vegan, no zároveň som ako jeden z mála dosť kritický aj do vlastných radov čo sa týka stravy a skúsim tu napísať môj pohľad na niektoré veci, čo si tu spomínal. Spomínal si, že varenie zaberá kopec času a že časom omrzí variť, ja dodám, že asi aj vymýšľať nejaké nové recepty a pod. aby to jedlo nebolo furt stereotypné a tiež, že niektorí vegani tvrdia, že vegánska strava nie je drahšia, ale podľa teba je a v niektorých prípadoch dokonca veľmi drahá, tak s týmito vecami úplne súhlasím. A… Celý komentár »

0
Du Sha
Du Sha
pred 9 rokmi

Prepac ale to ze si 4 mesiace nejedol maso z teba nerobi vegana :) A hlavne ked maso teraz znovu konzumujes :) Veganstvo ide hlbsie, a ako vegan by si stratu hmostnosti riesil inym sposobom… Ale inac mimo toho..bekny blog a tesim sa ako si ho cely prehliadnem. Este raz prepac, nechcem byt negativna ,ale ked som uvidela nadpis nedalo mi nezareagovat . pekny den.

0
Lubo Jurik
Lubo Jurik
pred 9 rokmi
Odpoveď na  Du Sha

Ahoj Du Sha. Rozumiem, o com hovoris. Uprimne, mne sa ale naozaj nechcelo v clanku kazde jedno slovo „vegan“ pisat ako „ten, co sa stravoval ako vegan“ alebo „ten, co jedol vegansku stravu“ :)

Dakujerm za pochvalu ohladom blogu. Cenim si to. A pohodka, za tvoj komentar sa nehnevam ;)

0
Du Sha
Du Sha
pred 9 rokmi
Odpoveď na  Lubo Jurik

Ludia to zvyknu znacit ako plant based…alebo rastlinna strava. Ale to je v podstate uz jedno :) Som rada ze to padlo na dobru podu , a nebral si to moc osobne. Inac mas tu kopec zaujimavych veci, tak sa tesim na dalsie prispevky . Prajem prijemny vecer? den? rano? (neviem v akom casovom pasme sa nachadzas. :D

0
Lubo Jurik
Lubo Jurik
pred 9 rokmi
Odpoveď na  Du Sha

Dakujem este raz :) V Taiwane je +6 hodin voci Slovensku, takze aktualne teraz mame obed a ty mas skoro rano ;)

0
tomtom
tomtom
pred 9 rokmi

No aj taky Frank Medrano je vegan a sily ma za 4 byvolov a svaly riadne…Samozrejme on ma cas sa venovat cely den len sebe lebo jeho imidz mu zaraba …Samozrejme ze si to tvrdou pracou odmakal aby bol kde je.. Taktiez vidim problem v tom ze si nejedol vela bielkovin ..Preto si chudol..treba jest vela fazule, quinoi, avokada a treba toho jest tolko aby si nahradil maso ktore nejes…to znamena kvantum denne…nie trocha..preto je kvalitne veganstvo tazke lebo toho musis strasne vela zjest a zjest spravne veci ..2 kila brokolice 15 jablk a 2 kila mrvky denne ti vobec… Celý komentár »

0
Lubo Jurik
Lubo Jurik
pred 9 rokmi
Odpoveď na  tomtom

Presne tak. Da sa to, ked sa tomu clovek venuje naplno/full time/profesionalne. Moj problem je aj teraz, ze nejem dost bielkovin. Pretoze potom mam pocit, ze som „prezraty“ a nic sa mi nechce a nie som produktivny. A to je u mna velky problem. Vid moj novy clanok http://samsebepan.sk/adhd-dospelych-problemy-strategie/

0
Lubo Jurik
Lubo Jurik
pred 9 rokmi

Dakujem ti za rady, Stepanka :)

0
Petra
Petra
pred 9 rokmi

Ahojky, zkusil jsi zásady makrobiotiky? Alespoň okrajově? Přidávají k zelenině a luštěninám velký podíl obilovin, tedy zdravé sacharidy. Od špaldy, pohanky, přes oves nebo třeba celozrnný kamut a spoustu dalšího..jsou to docela chutné přílohy a dost výživné, třeba by to pomohlo v tom, abys neshazoval .. Jinak moc hezký článek z praxe a psaný takovým tím selským rozumem ..a přístupem. Ať se Ti daří a pěkné dny..:-) Petra

0
Lubo Jurik
Lubo Jurik
pred 9 rokmi
Odpoveď na  Petra

Ahoj Petra. Dakujem za tvoju skusenost a povzbudenie. Skusal som vtedy viacero obilovin, no hlavne ovos a lan. Pekny den aj tebe :)

0
Tomáš Vognar
Tomáš Vognar
pred 9 rokmi

Považuji se za téměř vegána již 25 roků. S hubnutím mám také problémy. Za to ale nemůže nedostatek masa, ale u mě nemoc dráždivý tračník – potrava mnou velmi rychle projde a tělo si málo vezme. To je moderní choroba způsobená moderními nepřírodními postupy, hlavně v lékařství. Nadbytek vlákniny ji bohužel trochu zhoršuje, ale nejsem takový blázen, abych se vracel k obecné stravě. Zpočátku občasné návraty k masu pomáhaly vracet energii, pak už ne. Největší návrat energie byl před 4 lety, když jsem přestal jíst lepek. A pak detoxikace (ne taková, o které hovoří vitariáni). Maso jím dnes tak 5x… Celý komentár »

0
calamada
calamada
pred 9 rokmi

Kamo musis zacat viac jest.. ja mam 170 cm som holka ale mam 3 razy vacsie porcie ako ty na tych fotkach. Aj tak som s prechodom na high carb low fat veganstvo schudla 10 kg nabrala kopec svalov..

0
Elena
Elena
pred 9 rokmi

…myslím, že veľa vecí. V prvom rade nesprávne kombinoval…bielkoviny len jeden druh a len so zeleninou…škroby a obilniny + zelenina…..ovocie vždy len samé…inak vytváraš zle stráviteľné kombinácie a zaťažuješ telo viac ako keď ješ mäso….atď. Prechod na iný druh stravy si žiada detox a prechod postupný…telo sa musí preprogramovať a vyčistiť…s tým prichádza aj chudnutie a únava. Keby si správne kombinoval a vydržal rok, dva, váha by sa ti ustálila na pre teba ideálnej, energia pribudne…nič nejde rýchlo a naraz…telo je zázrak, počúvaj, čo ti hovorí…veľa šťastia :)

0
Alex
Alex
pred 9 rokmi

Ja už dva A pol roka nejem mäso a prišlo to S tým, že som videla ako sused zabíja býka. K zvieratám nemám akýkoľvek vzťah, skôr ich nemám ani vôbec rada. Mäso do úst nedám pretože potom sú to len výčitky svedomia. Ale vajcia sú podľa mňa ok(aj keď ich nejem skoro vôbec tak jedno vajce za dva mesiace max.) vajcia niesu priamo na to aby sa Z nich vyvinuli malé sliepočky. Ale keď už raz krava porodí teliatko to sa už zmeniť nedá. A mlieko tiež nieje až tak zle(neznášam mlieko, iba ak activiu A tie ochutené), ale to,… Celý komentár »

0
Zuzana75
Zuzana75
pred 9 rokmi
Odpoveď na  Alex

Alex, mliekarensky priemysel je tak isto zly a kruty ako masovy priemysel.

0
lev86
lev86
pred 9 rokmi
Odpoveď na  Zuzana75

Keď ti vadí ako sa mliekárenský a mäsový priemysel správa k zvieratám, tak prečo potom neskúsiť zháňať mäso a mäsové výrobky či mlieko od ľudí, ktorí si ich chovajú doma? Na internete nájdeš kopu inzerátov ako ľudia na dedine predávajú napr. vajcia.

0
Lubo.
Lubo.
pred 9 rokmi

U mna sa to paradoxne nezacalo laskou k zvieratkam alebo starostlivostou o zdravie, proste som mal pred 4 rokmi spolubyvajuceho Taliana, ktory bol vegan a vynikajuco to chutilo. Laska k zvieratkam a zdravy zivotny styl prisiel az potom.

0
Lubo Jurik
Lubo Jurik
pred 9 rokmi
Odpoveď na  Lubo.

Jasne, moze byt. Hlavne, ze ti to vydrzalo. Nech sa dari! :)

0
Lubo.
Lubo.
pred 9 rokmi
Odpoveď na  Lubo Jurik

Diky; ako pozeram na (velmi pekne) fotky, zda sa, ze si jedol samu zeleninu. Recepty si si vymyslal sam, alebo si ich cerpal odniekial?

0
Lubo Jurik
Lubo Jurik
pred 9 rokmi
Odpoveď na  Lubo.

Nejedol som samu zeleninu, ale cerstva zelenina najlepsie vyzera na fotkach, takze som ju najviac fotil. Napr. take orechy na fotke nevyzeraju az tak zaujimavo ;)

Recepty som mal od kamosov – veganov, plus ich upravoval, „upgradoval“ a „vymyslal“ nove.

0
Lady Kombu
Lady Kombu
pred 9 rokmi

Zaujimavy clanok. Ja som vegetarianka uz vyse 15 rokov, prve roky som nejedla ani ryby. Presla som si 2 tehotenstvami a kojenim. Obcas rybu jem, ale malo. Presne ako ty – zo zaciatku som sa bez masa a rafinovanych potravin citila super. no po case som zacala byt unavena, slaba a podobne. Kedze zijem v UK a vacsinu roka je tu taka zima (povedala by som, ze 3/4 roka je tu zimne obdobie), neda sa tu zit iba na surovej ci veganskej strave. skusala som to, no nebolo to dobre. Akukolvek zmenu stravy urobim na par dni, je to fajn,… Celý komentár »

0
Lubo Jurik
Lubo Jurik
pred 9 rokmi
Odpoveď na  Lady Kombu

Ahoj Lady Kombu!

Dakujem ti velmi pekne za detailny a naozaj hodnotny prispevok. Tvoje skusenosti su velmi zaujimave a verim, ze budu hodnotne aj pre inych citatelov :)

Nech sa ti dari a drzim palce s vychovou deti a so zdravou stravou!

0
Zuzana75
Zuzana75
pred 9 rokmi
Odpoveď na  Lady Kombu

Prepac,ale ak obcas jes rybu,ziadna vegetarianka nie si.

0
ToJeSnadVtip
ToJeSnadVtip
pred 9 rokmi
Odpoveď na  Zuzana75

…to niektorim ludom tazko vysvetlis ze ryba ja maso :D

0
Zalune
Zalune
pred 9 rokmi
Odpoveď na  Lady Kombu

Dobry den,prave jsem si dnes rikala,zda existuje na fb nebo nekde na internetu diskuse pro veganske nebo vegetarianske maminky.Sama od detstvi maso nemam rada.Celou dobu ho jim jen malo a vzdy to je spojeno spise s tlakem okoli nebo tim,ze jsem drive pri casove narocne praci nemela cas resit svuj jidelnicek a kvuli nizke telesne vaze nechtela byt prilisne anemicka.S prvnim ditetem jsem se zacala vice zajimat o zdravou stravu a pokracuji i s druhym, ktere ma ted tri mesice. Sama bych uz davno chtela byt vegetarian, jen vaham a chybi mi zkusenost dalsich maminek, ktere se daly na tento… Celý komentár »

0
Lady Kombu
Lady Kombu
pred 9 rokmi
Odpoveď na  Zalune

Mozes mi napisat na andreabrooks666@gmail.com

0
Cico Ciciak
Cico Ciciak
pred 9 rokmi

Buzerant!!! Ešte aj maže príspevky, pre neho nepopulárne názory!!! Taký to je liberál a demokrat!!! Tie sračky o tom, že cestujte, serte na autority a zarábajte online, vyprávaj vieš komu, ty zasratý židák!!!

0
Lubo Jurik
Lubo Jurik
pred 9 rokmi
Odpoveď na  Cico Ciciak

Ahoj Cico.

Dakujem ti za dva pekne komentare. Ten prvy bol automaticky zadrzany na moderaciu, pretoze obsahoval odkazy na ine stranky, a kedze ja som posledne dni cestoval, k moderovaniu komentarov som sa dostal az teraz.

Kazdopadne, odpovedat na to co si napisal ti ani nebudem. Myslim, ze to nema vyznam. Prajem ti ale vsetko dobre a hlavne pevne nervy :)

0
Marek
Marek
pred 9 rokmi
Odpoveď na  Cico Ciciak

Na vyjadrenie svojho nazoru potrebujes pouzivat nadavky?
Prosim, skor ako mi budes nadavat, ze sa do teba staram, poloz si tu otazku na seba este raz.

0
Kely
Kely
pred 10 rokmi

Zdravím, rada by som vyjadrila svoj názor. Tvoje chudnutie vyplynulo malého príjmu potravín. Mám na sebe overené pribratie/redukovanie váhy nezáležiac len od zloženia konzumovanej zložky. Ovocie je vo väčšine voda a vláknina. Zelenina je nízkoenergetická. Dôležité je aké množstvo a akého jedla jeme. Vitariáni (na oko) by mali udržateľne brať na vedomie tento fakt. Musia jesť viac. Inak nevydržia. Preto je tento druh stravovania vhodní pre tých čo chcú zhodiť.. Energetickejšie semienka, orechy, banány, avokáda.. sú skupinou, ktorá zabezpečuje prírastok na hmotnosti. A tiež treba dbať na množstvo samozrejme. Nie je to také jednoduché. Jesť zdravšie a byť vo forme.… Celý komentár »

0
Lubo Jurik
Lubo Jurik
pred 10 rokmi
Odpoveď na  Kely

Ahoj Kely, dakujem ti za komentar a za zdielanie svojich skusenosti. Ja som jedol az az a neviem si moc predstavit jest este viac semiacok a orechov – to by som ich musel uz jest naozaj na kila denne. Banany som tiez jedol vela, len avokada moc nie – kedze na Slovensku su drahe a nie velmi chutne. Taktiez si nemylim, ze by som mohol jest viac ako som jedol – lebo inak by som nerobil nic ine iba jedol, od rana do vecera, a nemal ani ca a ani energiu na robenie nicoho ineho. Nasiel som si sposob, s… Celý komentár »

0
Filip Papaj Viac fazule ;)
Filip Papaj Viac fazule ;)
pred 9 rokmi
Odpoveď na  Lubo Jurik

Nazdarek, suhlasim s veganstvom trocha clovek schudne, kedze nie je zvyknuty jest poriadne davky a 6x denne. Ale ja som presiel k vegetarianstvu a teraz k veganstvu (ale to len cisto preto, ze som v Izraeli a tu je drahe mäso, mliecne vyrobky a vajcia, ak si to porovnam so zelninou. A ta je tu uzasna, takze to nema pre mna zmysel)…Presiel som teda preto, ze nikdy sa nejedlo tolko mäsa. Viem ako chodi zivot na dedine a pamätam si dobu, kedy sa este chovalo na dedine a mäso bolo len domace. A neviem si predstavit, kto by mal zaludok… Celý komentár »

0
Peter Poláček
Peter Poláček
pred 10 rokmi

Prepac ak to znie hrubo alebo agresivne, ale ak toto su dovody skoncit s veganstvom, musis mat velmi slabu psychiku alebo si rozmaznany. Ovocie na ranajky a salat na obed je zalostne malo, ja doobeda zjem 3 chleby a na obed kopcovity tanier cestovin. Takisto som chudol na zaciatku, ale ked som si ku kazdemu jedlu pridal duplu, hned moja vaha zacala stupat. Ak si slabsi a stracas svaly, staci pridat tofu na ranajky alebo strukoviny, vela arasidoveho masla… Uznavam, ze tie ostatne body maju svoj zmysel a aj ja mam s tym problemy, ale staci to vydrzat a snad… Celý komentár »

0
Lubo Jurik
Lubo Jurik
pred 10 rokmi
Odpoveď na  Peter Poláček

Ahoj Peter, dakujem za tvoj komentar. Rozmaznany? Vies to rozvinut? Dost ma zaujima co tym myslis. Ja som nejedol 3x denne, ale minimalne 5x, a snacks medzi tym. Ver tomu ci nie, jedol som kopec chleba, aj arasidoveho masla, aj kopec strukovin, aj orechov, aj semiacok. Taktiez tofu som jedol az az. A nie, urcite som nehladoval, a ani nebol na diete. Teraz, ani po 1,5 roku, stale nekonzumujem mlieko a ziadne mliecne vyrobky, a maso sa tiez snazim jest iba kuracie prsia, a urcite nie 3x denne ako vacsina. Mozno raz opat budem vegetarian alebo vegan, ale nateraz sa… Celý komentár »

0
Peter Poláček
Peter Poláček
pred 10 rokmi
Odpoveď na  Lubo Jurik

Z toho clanku som mal dojem, ze si vycuval pri prvej komplikacii a nemal si chut to riesit, tak si radsej urobil tu najjednoduchsiu vec – jest maso. Myslim, ze s trochou usilia a skusania roznych veci by si urcite vedel ziskat hmotnost aj svaly naspat, hoci samozrejme ze neviem co si jedol a robil takze to nemozem sudit.
Este raz nemyslim to zle ani ta nedavam dole, je to len moj pohlad.

0
Lubo Jurik
Lubo Jurik
pred 10 rokmi
Odpoveď na  Peter Poláček

Jasne, Peter. Rozumiem a v ziadnom pripade sa na teba nehnevam :) Asi som mal v clanku trochu lepsie opisat co vsetko som pre to, aby mi veganstvo vydrzalo, urobil. Usilia som do toho dal az az. Dalo by sa urobit viac? Urcite ano. Mohol som jest viacej – od rana do vecera – co by si ale zabranilo v akejkolvek aktivite – ci uz praci alebo sporte – a preto to neberiem ako validnu moznost. Alebo som mohol do toho investovat viac penazi a kupit si vsetky mozme vegan super foods, na to som ale nemal peniaze – ak… Celý komentár »

0
Bara
Bara
pred 9 rokmi
Odpoveď na  Lubo Jurik

Ahoj citam si tu vsetky clanky a zaujalo ma to.Moj nazor ci si ho vezmes alebo nie rada vyjadrim. Chleba obsahuje muku a drozdie co maju radi parazity, rovnako aj sladke alebo cukor v ovoci je ovela lepsi ako vyroba cukru v tovarni, ktory je upravovany..ak chudy clovek vela toho zje a nepribera znamena je za nho asi niekto iny. Maso travi telo niekolko dni a kombinacia s dalsim ovocim ci tepelne upravenou stravou sposobuje kvasenie. Co sa tyka chudnutia chudne sa so stresu hlavne. Bojovat treba v prvom rade proti nim a proti inym chorobam ako je plesen candida,ktoru… Celý komentár »

0
Lubo Jurik
Lubo Jurik
pred 9 rokmi
Odpoveď na  Bara

Ahoj Bara. Dakujem za tvoj nazor. Dobre tomu rozumiem, ze odporucas Paleo stravu? O strese a jeho prepojeni s chudnutim/priberanim viem.

0
Michal
Michal
pred 10 rokmi

Ahoj :)
Dnes som natrafil nahodou na tvoj web, uz tu brazdim asi pol hodinu, velmi sa mi paci! :)
Dlho sa venujem cviceniu, sportom, fungovaniu tela a stravovaniu.
Ja napr. mam 90kg, ked som zacinal cvicit mal som 60kg, som 183cm vysoky a nejem dlhšiu dobu mäso, vadí mi zaobchádzanie so zvieratami. No aminokyseliny (bielkoviny) zivocisneho povodh potrebujem a kupujem si domace vajcia, zjem tak 10denne, co je 1,20€ a v domacom mlieku mas 10g bielkovin na 100ml. Treba jest viac ryze, ovsenych vlociek atd. Pre vyssi energeticky prijem :)
Prajem vela stastia :)

0
Lubo Jurik
Lubo Jurik
pred 10 rokmi
Odpoveď na  Michal

Ahoj Michal.

Dakujem za pochvalu :)

10 vajec denne? Vratane zltok? Nebojis sa, ze do seba davas prilis vela cholesterolu? 1,20 € za 10 vajec? To je nejake lacne :)

Dik za rady. Vlockami a ryzou sa napchavam, a tiez nejake to obcasne vajicko. No hlavne mi pomahaju proteiny. Je to jednoduchsie ako jest kazdy den 10 vajec a litre mlieka – ktore aj tak nepijem – iba sojove.

Maj sa pekne a nech sa ti dari!

0
amonanmor
amonanmor
pred 10 rokmi

no neviem u každého je to inak …. ja som za svoje prvé týždne veganstva pribral 3 kg ako nič … sila sa zväčšila ,,, samozrejme suplementacia to istí … ale stále si rátam kalorie všetko … keď som jedol mäso vajcia nepribral som ani gram … zo dna na den som prešiel z kila mäsa a 10 vajec denne na nulu …. bez problemov … teraz 500 g strukovin + obilniny a ide to

0
Lubo Jurik
Lubo Jurik
pred 10 rokmi
Odpoveď na  amonanmor

Ahoj amonanmor.
Vidis to, good for you. Ale asi trosku prehanas, nie? To si fakt jedaval kilo masa a 10 vajec denne? :)

0

Populárne za posledný mesiac

  • Trending
  • Comments
  • Latest
ADHD u dospelých

ADHD – Problémy, ktoré spôsobuje porucha pozornosti a hyperaktivita u dospelých a ako sa s nimi vysporiadať

5. októbra 2015
Neuveriteľný výhľad na Sairee beach na ostrove Koh Tao

10 dôvodov, prečo ti pobyt v Thajsku zmení život

29. júla 2014
Randenie s Kórejkou

Čo som sa naučil za 3 roky vzťahu s Kórejčankou a tip, ako zistiť, či je váš partner pre vás ten pravý

8. augusta 2013
Čo som sa naučil za mesiac na Filipínach

Čo som sa naučil za mesiac na Filipínach

1. januára 2017
Vytvor si nové pozitívne návyky

Ako si vytvoriť dobré návyky 10. lekcia z kurzu Šťastný Ako Pán

22. júna 2023
Nerieš, čo si o tebe myslia iní 9. lekcia z kurzu Šťastný Ako Pán

Nerieš, čo si o tebe myslia iní 9. lekcia z kurzu Šťastný Ako Pán

15. júna 2023
Vytvor si svoje zošity šťastia

Prečo a ako si vytvoriť Zošity šťastia 8. lekcia z kurzu Šťastný Ako Pán

28. mája 2023
Urob dobrý skutok

Prečo robiť dobré skutky a ako začať ešte dnes 7. lekcia z kurzu Šťastný Ako Pán

7. mája 2023

Najnovšie komentáre

  • Lubo Jurík k článku Z pesimistu na optimistu, alebo základy pozitívneho myslenia + tip ako si zaručene zlepšiť náladu za menej ako 15 sekúnd: “Ahoj Zuzka. To je ťažko povedať. Pre niekoho [ukazuje prstom na seba] to môže byť celoživotná úloha :)” mar 9, 09:47
  • Zuzana k článku Z pesimistu na optimistu, alebo základy pozitívneho myslenia + tip ako si zaručene zlepšiť náladu za menej ako 15 sekúnd: “Zdravím,ako dlho trvá kým sa pesimista stane optimistom?dakujem” mar 2, 14:36
  • Lubo Jurík k článku Prečo som po 4 mesiacoch vegánstva opäť začal jesť mäso + čo som sa naučil: “Díky za komentár, Marián :)” feb 24, 04:23
  • Marian k článku Prečo som po 4 mesiacoch vegánstva opäť začal jesť mäso + čo som sa naučil: “Ahojte, nie som vegan, ani vegetarián, mám rád zvieratká a možno ich viac ochraňujem a ľúbim ako podaktorí vegáni, pracujem…” feb 8, 07:50
  • Lubo Jurík k článku Aký je život v Kuala Lumpur v Malajzii Čo som sa naučil za 3 mesiace žitia v Kuala Lumpur: “Ahoj Ľubka. Zvyčajne je veľký rozdiel medzi hlavným mestom a zvyškom krajiny. Podobne je to aj na Slovensku :D Good…” jan 4, 05:58

Všetky kategórie

  • ADHD dospelých (3)
  • Cestovanie a život v Ázii (23)
  • Čo som sa naučil (18)
  • Dosahovanie cieľov (11)
  • Nezaradené (2)
  • Osobné ciele (11)
  • Podcast (11)
  • Prekonávanie strachu (6)
  • Rozhovory (4)
  • Šťastný život (41)
  • Vzťahy (13)
  • Zarábanie na internete (24)

Všetky témy

ADHD ako ušetriť ako zarobiť na internete blogovanie cestovanie cvičenie depresia digitálni nomádi emócie Evolution Studio Južná Kórea Kurz Šťastný Ako Pán láska láska k aziatkám Malajzia moje ciele motivácia myslenie negatívne myslenie networking pasívny príjem podcast podnikanie podnikanie cez internet pozitívne myslenie pre mužov problém so sústredením sebadôvera sebavedomie sex Slovensko som vďačný strach Taiwan Thajsko tvorba online kurzu video vzťah na diaľku vzťahy Zarábaj Ako Pán zdravie Ázia úspech život v zahraničí život v Ázii
Sám Sebe Pán

Čauko, volám sa Lubo

Už 10 rokov som nezávislý na lokalite - živím sa prácou z môjho laptopu, nech sa nachádzam kdekoľvek. Doteraz som žil vo Veľkej Británii, Austrálii, Thajsku, Južnej Kórei, Malajzii, Vietname a na Taiwane, a cestoval a pracoval zároveň aj na Srí Lanke, Filipínach, v Singapure, Hong Kongu, Japonsku, Taliansku a Nemecku. Aktuálne žijeme s mojou manželkou v meste Chiang Mai v Thajsku.

Na blogu Sám Sebe Pán píšem o pozitívnom myslení, seba motivácii a prekonávaní samého seba, zatiaľ čo v podcaste sa zhováram s rôznymi inšpiratívnymi ľuďmi. Napísal som a publikoval knihu Láska k Aziatkám.

Čo aktuálne čítam

Sám Sebe Pán Show

Apple PodcastsSpotifyRSS

Chceš dostávať nové články a podcasty Sám Sebe Pán emailom?

Pridaj sa k našej komunite 868 ľudí, ktorí chcú prekonávať samých seba. Buď informovaný o nových článkoch a podcastoch zadarmo priamo na svoj email. Táto služba je a vždy bude zdarma a z odberu sa budeš môcť kedykoľvek odhlásiť.

Sám Sebe Pán je pre všetkých, ktorí majú záujem zmeniť svoj život a niečo v ňom dokázať, no hlavne pre všetkých, ktorí majú záujem žiť nekonvenčný život.

Ak sa chceš k nám pridať, prihlás sa k odoberaniu článkov z tejto stránky, alebo nás lajkni na Facebooku. Tešíme sa na teba.

Čo tu nájdeš

  • Blog
  • Podcast
  • Newsletter
  • Zoznam kategórií
  • Zoznam tém
  • Najčítanejšie články

Zisti viac

  • O projekte
  • O autorovi
  • Manifest
  • Bucket List
  • Šťastný zoznam
  • Prednášky

Páči sa ti tu? Pridaj sa k nám

  • Newsletter
  • YouTube
  • Facebook
  • Instagram

© 2013 – 2025 Sám Sebe Pán
O branding, web stránku a jej zabezpečenie sa stará Brandbonsai

  • Nastavenia cookies
  • Kontakt
No Result
View All Result
  • ✍️ Blog
    • Najnovšie články
    • Najpopulárnejšie za 30 dní
    • Najčítanejšie články všetkých čias
    • Najnovšie komentáre
    • Zoznam kategórií
    • Zoznam tém / značiek
  • 🎙 Podcast
    • Najnovšie podcasty
    • Najpočúvanejšie za 30 dní
    • Najpočúvanejšie podcasty všetkých čias
    • Podcast na Spotify ⧉
    • Podcast na Google Podcasts ⧉
    • Podcast na Apple Podcasts ⧉
  • ✉ Newsletter
  • ℹ Zisti viac
    • O projekte Sám Sebe Pán
    • O autorovi
    • Manifest
    • Bucket List
    • Šťastný zoznam
    • Prednášky
    • Kontakt

wpDiscuz

Pre tvoj lepší online zážitok používame súbory cookies. Vďaka nim presnejšie analyzujeme návštevnosť, prispôsobujeme reklamu a používateľské nastavenia. Súhlasíš so spracovaním súvisiacich osobných údajov? 

Sám Sebe Pán
Základné informácie

Cookies sú malé textové súbory, ktoré sa uložia na disk v tvojom počítači, keď navštíviš nejakú web stránku, ktorá ich používa. Daná web stránka má potom pri tvojej ďalšej návšteve možnosť informácie uložené v daných cookies prečítať a použiť pre zlepšenie tvojho zážitku z používania danej web stránky.

Svoje cookie nastavenia môžeš zmeniť v jednotlivých záložkách na ľavej strane tohto okna, alebo môžeš povoliť všetky cookies kliknutím na tlačidlo "Povoliť všetko".

Nevyhnutné cookies

Tieto cookies zabezpečujú riadne fungovanie našej web stránky, napríklad zabezpečujú funkciu prihlásenia sa do užívateľského konta na stránke, ukladanie tovaru do nákupného košíka, či odhaľujú pokusy o neoprávnené prihlásenie sa do konta. Bez týchto cookies by naša web stránka riadne nefungovala, ich použitie je nevyhnutné a preto si od teba nepýtame súhlas na ich používanie.

If you disable this cookie, we will not be able to save your preferences. This means that every time you visit this website you will need to enable or disable cookies again.

Marketingové a reklamné cookies

Tieto cookies používame na to, aby sme ti na našej stránke vedeli zobrazovať obsah, ktorý ťa podľa tvojich predchádzajúcich preferencií zaujíma, a tiež za účelom zobrazovania reklamy na základe tvojich záujmov. Cookies tohto typu ukladáme iba na základe tvojho súhlasu.

Please enable Strictly Necessary Cookies first so that we can save your preferences!

Zásady ochrany osobných údajov

Detailné informácie o cookies a ochrane osobných údajov nájdeš v našom dokumente Ochrana osobných údajov.