Môj Šťastný zoznam

Zoznam vecí, ktoré ma robia šťastným

(Zoznam je očíslovaný kvôli prehľadnosti; poradie daných „vecí“ nie je podstatné.)

  1. Keď je vonku teplé počasie. Keď som pravidelne na priamom slnku alebo v prirodzene osvetlených priestoroch.
  2. Keď pracujem na budovaní svojho podnikania (automatizácia, pracovné postupy). Keď je budovanie podnikania mojou prioritou pre daný deň aspoň niekoľkokrát v týždni.
  3. Keď pravidelne (aspoň párkrát v týždni) počúvam sprevádzané meditácie (v angličtine guided meditations) alebo sprevádzané meditácie v hypnóze (v angličtine guided hypnosis alebo guided hypnosis meditation) na témy ako vďačnosť, radosť, súcitenie, láska, seba-láska, seba-hodnota, sebavedomie, hojnosť a pod.
  4. Keď pravidelne a zo srdca prajem iným ľuďom, nech sú šťastní (Jedna z tém môjho online kurzu Šťastný Ako Pán™).
  5. Keď sa pravidelne stretávam s niekým, na kom mi záleží a kto mi dáva pocítiť lásku (partnerka alebo blízky kamarát).
  6. Keď večer čítam namiesto pozerania filmov. Keď čítam na Kindle alebo fyzické knihy; nečítam na mobile, tablete alebo laptope.
  7. Keď nekonzumujem sladké jedlá neskoro v noci (a keď sa všeobecne vyhýbam rafinovaným cukrom).
  8. Keď trávim málo času pasívne na telefóne (zábavné či nič hodnotné neprinášajúce videá na Youtube, Záložka „Objav“ na Instagrame, online dating a pod.).
  9. Keď pravidelne športujem (minimálne 1-krát za 3 dni).
  10. Keď pravidelne (najlepšie denne) praktizujem studené sprchy – ktoré mi dodávajú pocit zadosťučinenia, prekonania samého seba, úspechu, a dodávajú mi energiu a motiváciu.
  11. Keď nepijem alkohol a nechodím spať neskoro v noci (neskôr ako o 00:00). Ideálny čas spánku je 23:00.
  12. Keď ráno vstávam skôr ako o desiatej (je spojené s predchádzajúcim bodom), aby som mal o 12-tej pocit, že som bol doobeda produktívny. Ideálny čas vstávania je 8:00, no najdôležitejšie je, aby som mal okolo 8 hodín spánku.
  13. Keď ráno nekonzumujem sladké jedlá, ale namiesto toho jem zdravé tuky a bielkoviny, najlepšie doplnené čerstvou zeleninou.
  14. Keď si dopĺňam príjem vitamínu D doplnkom výživy – tabletkami (hlavne v zime a pri nedostatočnom pravidelnom pobyte na priamom slnku).
  15. Keď pracujem na projektoch, na ktorých ma baví pracovať. Keď robím komerčnej práce pre klientov iba toľko, že ma to nestresuje a nedotláča k prokrastinácii.
  16. Keď mám pravidelne (aspoň 1x týždenne) sex s niekým, na kom mi záleží. Mať nezáväzný sex s krásnou ženou je skvelý pocit, ale z dlhodobého hľadiska ma to nenapĺňa tak ako fyzický kontakt, ktorý je podložený hlbšími pozitívnymi emóciami.
  17. Keď som pravidelne v kontakte s mojou blízkou rodinou a pár blízkymi ľuďmi, na ktorých mi záleží. Ten kontakt nemusí byť častý ani rozsiahli, ale musí byť pravidelný (každých pár dní až pár týždňov, v závislosti na konkrétnej osobe).
  18. Keď aspoň občas aktívne (bez robenia inej aktivity) počúvam hudbu, ktorá ma vnútorne napĺňa.
  19. Keď pravidelne aktívne premýšľam nad tým a pracujem na tom ako pomôcť iným ľuďom zlepšiť kvalitu ich života.
  20. Keď pravidelne (denne) využívam metódu NLP na privodenie pozitívnych emócii lásky a vďačnosti počas banálnych aktivít (chôdza, čakanie v rade alebo na výťah a pod.).
  21. Keď nepozerám porno – pretože to demotivuje a navodzuje ďalšie negatívne emócie.
  22. Keď bývam na mieste, ktoré má veľa prirodzeného svetla.
  23. Keď pravidelne (denne) beriem tabletky na alergiu – pretože vďaka nim sa mi lepšie dýcha, vďaka čomu mám menej stresu a viac mentálnej aj fyzickej energie.
  24. Keď pravidelne (najlepšie denne) robím jala neti (nosnú sprchu), pre dôvody rovnaké ako v predchádzajúcom bode.
  25. Keď nemusím míňať čas robením tých istých jednoduchých ale časovo náročných úloh, ktoré sa opakujú. Keď dané úlohy outsourcujem a nerobím sám, využitím pracovných postupov, ktoré som vytvoril a ktoré zaručujú kvalitu výsledku.
  26. Keď sa učím niečo nové či robím niečo, čo je pre mňa výzvou (napr. calisthenics, lezenie alebo programovanie).
  27. Keď raz za čas spontánne dám úprimný kompliment neznámemu človeku (napríklad pochválim časť oblečenia, účes a pod.).

Posledná aktualizácia: 31. júla 2018

Vytvor si svoj vlastný Šťastný zoznam

Viac informácii a návod, ako si vytvoriť svoj vlastný zoznam, nájdeš v tomto článku:

Vytvor si svoj Šťastný zoznam – zoznam hmotných a nehmotných vecí, ktoré ťa robia šťastným

Online kurz, ktorý ti pomôže žiť šťastnejší život

Ak nie si vo svojom živote tak šťastný alebo šťastná, ako by si chcel/a byť, tento kurz ti môže byť nápomocný:

Čauko, volám sa Lubo

Už viac ako 4,5 roka som nezávislý na lokalite - živím sa prácou z môjho laptopu, nech sa nachádzam kdekoľvek. Doteraz som žil vo Veľkej Británii, Austrálii, Thajsku, Južnej Kórei, Malajzii a na Taiwane, a cestoval a pracoval zároveň aj na Srí Lanke, Filipínach, v Singapure, Hong Kongu, Japonsku, Taliansku a Nemecku. Aktuálne žijem v meste Taipei na Taiwane a najbližšie sa chystám v októbri do Šanghaja a v januári do Dubaja.

Na blogu Sám Sebe Pán píšem o pozitívnom myslení, seba motivácii a prekonávaní samého seba, zatiaľ čo v podcaste (internetovej „rádio relácii“) sa zhováram s rôznymi inšpiratívnymi ľuďmi. Napísal som a publikoval knihu Láska k Aziatkám. Keď som v Európe, taktiež rád prednášam.