Sám Sebe Pán
  • ✍️ Blog
    • Najnovšie články
    • Najpopulárnejšie za 30 dní
    • Najčítanejšie články všetkých čias
    • Najnovšie komentáre
    • Zoznam kategórií
    • Zoznam tém / značiek
  • 🎙 Podcast
    • Najnovšie podcasty
    • Najpočúvanejšie za 30 dní
    • Najpočúvanejšie podcasty všetkých čias
    • Podcast na Spotify ⧉
    • Podcast na Google Podcasts ⧉
    • Podcast na Apple Podcasts ⧉
  • ✉ Newsletter
  • 📕 Produkty
    • Láska k Aziatkám (kniha)
    • Email Marketér (emailingový systém pre blogy a eshopy)
    • Brandbonsai (dizajnová a webová agentúra)
  • 🔒︎ Členská zóna
  • ℹ Zisti viac
    • O projekte Sám Sebe Pán
    • O autorovi
    • Manifest
    • Bucket list
    • Šťastný zoznam
    • Prednášky
    • Kontakt
No Result
View All Result
  • ✍️ Blog
    • Najnovšie články
    • Najpopulárnejšie za 30 dní
    • Najčítanejšie články všetkých čias
    • Najnovšie komentáre
    • Zoznam kategórií
    • Zoznam tém / značiek
  • 🎙 Podcast
    • Najnovšie podcasty
    • Najpočúvanejšie za 30 dní
    • Najpočúvanejšie podcasty všetkých čias
    • Podcast na Spotify ⧉
    • Podcast na Google Podcasts ⧉
    • Podcast na Apple Podcasts ⧉
  • ✉ Newsletter
  • 📕 Produkty
    • Láska k Aziatkám (kniha)
    • Email Marketér (emailingový systém pre blogy a eshopy)
    • Brandbonsai (dizajnová a webová agentúra)
  • 🔒︎ Členská zóna
  • ℹ Zisti viac
    • O projekte Sám Sebe Pán
    • O autorovi
    • Manifest
    • Bucket list
    • Šťastný zoznam
    • Prednášky
    • Kontakt
No Result
View All Result
Sám Sebe Pán
No Result
View All Result
9 dôvodov, prečo nedržať svoj nápad v tajnosti

9 dôvodov, prečo nemá význam držať svoj podnikateľský nápad v tajnosti

Lubo Jurík Autor: Lubo Jurík
25. septembra 2017
v kategórii Zarábanie na internete
Dĺžka čítania: 7 mins read
0
0
reakcií
522
čítaní
Zdieľaj na FacebookZdieľaj na TwitterPošli cez Whatsapp

Mnoho ľudí si myslí, že jediné, čo potrebujú preto, aby boli úspešní, je dostať ten jeden skvelý nápad. Prvý problém s týmto spôsobom myslenia je ten, že ľudia neurobia úplne nič, pretože stále iba čakajú na to, kedy dostanú nejaký úžasný nápad. Druhý problém je ten, že keď už nejaký nápad dostanú, ochraňujú ho ako to najväčšie tajomstvo.

Ja ti poviem jedno tajomstvo. Mať skvelý nápad nestačí.

Jeden nápad, desiatky prevedení

Keď povieš 10 tímom, aby postavili nové ultraľahké lietadlo, každý z tých tímov postaví úplne iné lietadlo. Áno, podľa všetkého bude mať lietadlo každého z tých tímov krídla a každé bude mať aj motor, ale v mnohých podstatných veciach a tisíckach drobných detailov sa budú tie lietadlá enormne líšiť.

Potom tak isto platí, že keď zadáš 10 rôznym tímom, aby vytvorili novú web stránku s funkcionalitou online zoznamky, každá z daných web stránok bude iná. Áno, každá stránka bude obsahovať funkcionalitu prihlásenia sa a vytvorenia svojho profilu a každá bude obsahovať nejakú formu vyhľadávania alebo prezerania profilov, ale opäť sa dané web stránky budú líšiť v tisíckach detailov, vďaka čomu niektoré z nich budú úspešné a iné nie.

Samotný nápad, nech je akokoľvek skvelý a jedinečný, úspech nezaručuje. Čo je to najpodstatnejšie, je prevedenie daného nápadu. To je aj dôvod, prečo nie je možné si dať žiadny nápad patentovať. Čo je možné dať si patentovať ochrannou známkou je konkrétne prevedenie nápadu.

 

Hlavne na Slovensku a v Čechách stále prevláda takzvané myslenie nedostatku (scarcity mindset). Každý sa obáva toho, že niekto iný od neho ukradne jeho nápad a zarobí na ňom ešte skôr, ako to stihne daný človek, ktorý ten nápad dostal. Tak to ale nefunguje. Pozrime sa na to prečo.

9 dôvodov, prečo nemá význam držať svoj nápad na podnikanie v tajnosti

1. Vytvoriť nový trh je finančne náročné

Prísť na trh s úplne novým produktom alebo vytvoriť úplne nový trh, ktorý doteraz neexistoval, nie je jednoduché a ani lacné. Je jednoduché predať ľuďom paplóny, pretože každý človek paplóny pozná a používa. Príď s novým nápadom ako napríklad paplón s dierou a aj keď tvoj nápad je unikátny a originálny a aj keď vlastníš všetky možné patenty, dané paplóny bude veľký problém predať, pretože ľudia daný produkt nepoznajú a nedôverujú mu. Preto budeš musieť vynaložiť veľké finančné prostriedky na propagáciu, reklamu a marketing.

2. Nepotrebuješ byť originálny, aby si bol úspešný

Nepotrebuješ prísť s niečím unikátnym ako prišiel napríklad Tinder alebo Uber. Stačí, že začneš robiť niečo, čo robia úspešne (a so ziskom) iní a postupne sa staneš úspešným aj ty.

To, že niekto predáva na trhu kvety, ešte neznamená, že keď tam začneš predávať kvety aj ty, že nič nezarobíš. To, že niekto píše svoj blog o online marketingu ešte neznamená, že to nemôžeš robiť aj ty a že nikdy nebudeš s daným blogom úspešný.

S týmto som mal veľakrát problém aj ja sám. Dostal som nápad a stačilo, že som pri googlení našiel jednu stránku alebo jedného človeka, ktorý sa tomu už venoval, a úplne ma to demotivovalo a o projekt som stratil záujem. Chyba. To, že niekto niečo robí, neznamená, že to nemôžeš robiť aj ty. Môžeš, a dokonca sa môžeš stať ešte úspešnejším. Byť prvým je iba dočasné. Nikto nezostane prvým navždy. Ani ty, ale ani tvoja konkurencia.

3. Ak je tvoj nápad dobrý, skôr či neskôr ťa niekto začne kopírovať

Áno, pokiaľ svoj nápad udržíš v tajnosti, môžeš byť ten prvý, kto príde s niečím naozaj prevratným. To ti ale nezaručí úspech z dlhodobého hľadiska. Facebook nebol prvou sociálnou sieťou. iPhone nebol prvý dotykový telefón. Tesla nie je prvá automobilka, ktorá začala vyrábať autá na elektrický pohon.

Tinder bol síce prvou aplikáciou, ktorá využila nový systém „párovania“ ľudí jednoduchým potiahnutím prstu. Myslíš si ale, že Tinder je stále jediný, ktorý danú funkcionalitu používa? Existujú desiatky, ak nie stovky aplikácií, ktoré kopírujú to, s čím prišiel Tinder ako prvý, a taktiež majú úspech. To, že neboli prví, ktorí s daným nápadom prišiel, nikoho nezaujíma. Áno, Tinder je úspešný, ale tak isto aj mnohé iné aplikácie s podobným nápadom.

4. Väčšina ľudí je lenivých a s tvojim nápadom neurobia úplne nič

Aj keď budeš mať ten najlepší nápad na svete a zverejníš ho, drvivá väčšina ľudí sa na to vykašle. Prečo? Pretože urobiť z nápadu reálny, fungujúci biznis vyžaduje veľké množstvo energie, sústredenia a práce. A vieš čo? Väčšina ľudí je lenivých a hľadá skratky. Prečo sa tak darí kasínam a lotériám? Pretože každý chce „vyhrať“ ihneď, ale väčšina preto nie je ochotná urobiť nič.

5. Mentalita nedostatku ťa bude brzdiť v rozvoji

Strach o to, že niekto tvoj nápad ukradne ťa bude zbytočne brzdiť vo všetkom, čo robíš. Ak chceš o svojom nápade niekomu povedať, musíš s ním podpisovať dohodu o mlčanlivosti, pretože nikomu nedôveruješ. Myslíš ale, že ten človek ti potom úprimne poradí alebo pomôže, keď mu takto dávaš najavo, že mu nedôveruješ?

Investori – úspešní ľudia s kopou peňazí – dohody o mlčanlivosti doslova nenávidia. Prečo? Pretože rozumejú tomu, že samotný nápad k úspechu ani zďaleka nestačí. Žiadny investor nie je ochotný investovať do samotného nápadu bez toho, aby videl aj jeho prevedenie v praxi a bez toho, aby videl, kto za daným projektom stojí. Pokiaľ si voľakedy sledoval televíznu reláciu Deň D na Českej televízii, možno vieš, o čom hovorím.

6. Tvoj nápad na 99.9% nie je unikátny

Stalo sa mi mnoho a mnoho krát, že prišiel za mnou klient s tým, že dostal skvelý nápad. A skoro vždy, potom, ako som si daný skvelý nápad vypočul, som klientovi povedal o nejakej zahraničnej web stránke, ktorá funguje presne na tom istom princípe.

Doplnené 25. septembra 2017: To isté sa stalo iba nedávno aj mne. Napadlo mi vytvoriť službu, ktorá pomôže ľuďom dosiahnuť svoje ciele efektívnejšie a keď som o tom povedal svojmu mastermind kamošovi Andrejovi, povedal mi o obrovskom medzinárodnom projekte, ktorý funguje presne na tom istom princípe.

Toto je dobré! To, že niekto už daný nápad vymyslel a že daná stránka alebo firma funguje, znamená, že daný nápad je reálne možné speňažiť. Skôr by som sa obával toho, ak niekto niečo vymyslí a googlením nenájde ani jednu stránku s podobným zameraním alebo nápadom. Zvyčajne to totiž neznamená, že nikto doteraz daný nápad nedostal, ale znamená to, že daný nápad nie je profitabilný.

7. Nehľadaj unikátny nápad, hľadaj unikátny pohľad

Odlíšiť sa od konkurencie je dôležité. Nemusíš to ale robiť tým, že vymyslíš nejaký úplne nový produkt. Stačí, keď zoberieš nejaký starý problém a vyriešiš ho trochu iným spôsobom alebo sa naň pozrieš z trochu iného uhla.

Unikátny pohľad na daný problém ale nemusíš mať úplne na začiatku. Ten sa zvyčajne dostaví až neskôr, keď už budeš mať nos „namočený“ v biznise nejakú dobu a budeš mať nie len vedomosti, ale aj reálne skúsenosti z praxe. Preto, pokiaľ nemáš unikátny nápad a nemáš ani unikátny pohľad na vec, nemalo by ti to stáť v ceste. Začni na niečom pracovať a tvoj unikátny uhol pohľadu príde skôr či neskôr „sám od seba“.

8. Zameriavať sa na konkurenciu je strata času

Dajme tomu, že niekto ukradne tvoj nápad a začne robiť to isté, čo robíš aj ty. Tým, že sa budeš sústrediť na neho, sťažovať sa, písať mu negatívne komentáre a neustále kontrolovať jeho web stránku a to, čo robí, zbytočne budeš míňať svoju kreatívnu energiu negatívnym, deštruktívnym smerom. Vtedy, keď sleduješ svoju konkurenciu, nič netvoríš a tvoje podnikanie nerastie. Zatiaľ čo ty sleduješ svoju konkurenciu, ona maká a buduje svoj biznis a postupne ťa predbehne. Nie preto, lebo ťa kopíruje, ale preto, že ty si sa prestal sústrediť na svoje podnikanie a začal si riešiť podnikanie niekoho iného.

Zabudni na konkurenciu a jednoducho sa sústreď na seba a na svoj biznis. Ak ťa niekto začne kopírovať, môžeš sa potľapkať po pleci, pretože to znamená, že niečo robíš dobre. Tak v tom pokračuj a nestrácaj čas negatívnym myslením.

9. Ak svoj nápad zverejníš, umožníš ostatným, aby ti pomohli

Ťažko ti niekto poradí, keď nikomu nepovieš, čo máš v pláne. Ale akonáhle svoj nápad zverejníš, ihneď máš šancu získať poradcov, mentorov, obchodných partnerov či zamestnancov.

Záver

Svoj nápad nemusíš vykričať úplne každému, ale držať ho úplne v tajnosti ti nijako nepomôže. Ideálne je svoj nápad zdieľať s úzkou, uzavretou skupinou ľudí, akú máme napríklad aj my tu v kurze Zarábaj Ako Pán™. Ak zverejníš svoj nápad, ostatní budú mať možnosť vyjadriť ich názor a tak nepriamo tvoj nápad vylepšiť. Taktiež, ak zverejníš svoj nápad, vybuduješ si u ostatných členov komunity rešpekt a dôveru. Potom začnú postupne aj oni zdieľať svoje nápady a myšlienky na ich vlastné projekty, čo môže opäť inšpirovať teba.

A čo ty?

Bolo zdieľanie tvojho nápadu pre teba v minulosti prospešné, alebo sa ti nevyplatilo?

– Lubo Jurík, 22. septembra 2017
(článok bol prvýkrát publikovaný 14. apríla 2016 na blogu Zarábaj Ako Pán™)

Máš k článku otázku alebo pripomienku?

Páčil sa ti tento článok? Chceš sa podeliť o svoje osobné skúsenosti? Napíš mi do diskusie nižšie. Odpovedám na každý komentár.

Zdieľaj na FacebookZdieľaj na TwitterPošli cez Whatsapp
Témy: mysleniemyslenie prebytkunegatívne mysleniepodnikaniepodnikanie cez internetúspech
Zdieľaj na FacebookZdieľaj na TwitterPošli cez Whatsapp
Predchádzajúci článok

Peter Chodelka: „Na každom neúspešnom projekte sa dá niečo naučiť“ Sám Sebe Pán PODCAST 06

Nasledujúci článok

Ako vytváranie falošných obrazov o sebe samom ničí tvoje sebavedomie

Nasledujúci článok
Ako vytváranie falošných obrazov o sebe samom ničí tvoje sebavedomie

Ako vytváranie falošných obrazov o sebe samom ničí tvoje sebavedomie

Odoberať komentáre k tomuto obsahu
Upozorniť ma
guest

guest

0 komentárov
Inline Feedbacks
View all comments

Populárne za posledný mesiac

  • Čítané
  • Komentované
  • Nové
Želaj šťastie iným

Ako prestať súdiť svoje okolie a zlepšiť si náladu za 10 sekúnd 4. lekcia z kurzu Šťastný Ako Pán

26. februára 2023
ADHD u dospelých

ADHD – Problémy, ktoré spôsobuje porucha pozornosti a hyperaktivita u dospelých a ako sa s nimi vysporiadať

5. októbra 2015
Chyby, ktoré robím s dievčatami

Chyby, ktoré robím, keď sa mi nejaké dievča naozaj páči (a kvôli ktorým to dievča nakoniec nezískam)

24. novembra 2015
Život v Južnej Kórei

Čo som sa naučil za 3 mesiace v Južnej Kórei, v čom je kórejská kultúra iná ako tá naša a prečo Kóreu milujem

1. decembra 2014
Odpusti sebe a ostatným

Ako skutočne odpustiť iným, aj sám sebe 3. lekcia z kurzu Šťastný Ako Pán

5
Želaj šťastie iným

Ako prestať súdiť svoje okolie a zlepšiť si náladu za 10 sekúnd 4. lekcia z kurzu Šťastný Ako Pán

1
Želaj šťastie iným

Ako prestať súdiť svoje okolie a zlepšiť si náladu za 10 sekúnd 4. lekcia z kurzu Šťastný Ako Pán

26. februára 2023
Odpusti sebe a ostatným

Ako skutočne odpustiť iným, aj sám sebe 3. lekcia z kurzu Šťastný Ako Pán

12. februára 2023
Ako sa naučiť myslieť pozitívne a prečo si založiť denník vďačnosti 2. lekcia z kurzu Šťastný Ako Pán

Ako sa naučiť myslieť pozitívne a prečo si založiť denník vďačnosti 2. lekcia z kurzu Šťastný Ako Pán

30. januára 2023
Usmej sa

Ako sa naučiť usmievať sa často a bezdôvodne 1. lekcia z kurzu Šťastný Ako Pán

15. januára 2023

Najnovšie komentáre

  • ja k článku Ako skutočne odpustiť iným, aj sám sebe 3. lekcia z kurzu Šťastný Ako Pán: “Lubo ahoj, no praveze nemam pocit ze pre tento stav uvedomenia toho treba vela urobit/prezit. na tuto temu sa skor…” mar 7, 21:04
  • Tomas k článku Ako prestať súdiť svoje okolie a zlepšiť si náladu za 10 sekúnd 4. lekcia z kurzu Šťastný Ako Pán: “Good” feb 27, 16:51
  • Lubo Jurík k článku Ako skutočne odpustiť iným, aj sám sebe 3. lekcia z kurzu Šťastný Ako Pán: “Ahoj Barbara. Odpúšťať neznamená nemať súdnosť, alebo slepo dúfať. Keď niekto robí pravidelne niečo, čo sa ti nepáči, ty si…” feb 23, 12:19
  • Barbara k článku Ako skutočne odpustiť iným, aj sám sebe 3. lekcia z kurzu Šťastný Ako Pán: “Ja osobne mám tiež skúsenosti s odpúšťaním: že ja som odpúšťala a ten druhý to neustále zneužíval a využíval! Ranil…” feb 19, 20:57
  • Lubo Jurík k článku 9 skvelých nástrojov pre tvorbu online kurzov a členských zón: “Ahoj Katka, všetky nástroje v tomto článku, okrem Teachable, fungujú iba na WordPresse. Na Webnode si určite členskú zónu/online kurz…” feb 15, 11:27

Všetky kategórie

  • ADHD dospelých (3)
  • Cestovanie a život v Ázii (23)
  • Čo som sa naučil (18)
  • Dosahovanie cieľov (11)
  • Nezaradené (2)
  • Osobné ciele (11)
  • Podcast (11)
  • Prekonávanie strachu (6)
  • Rozhovory (4)
  • Šťastný život (35)
  • Vzťahy (13)
  • Zarábanie na internete (24)

Všetky témy

ADHD ako zarobiť na internete blogovanie cestovanie cvičenie depresia digitálni nomádi emócie Evolution Studio Južná Kórea Kurz Šťastný Ako Pán láska láska k aziatkám Malajzia moje ciele motivácia myslenie myslenie prebytku negatívne myslenie networking pasívny príjem podcast podnikanie podnikanie cez internet pozitívne myslenie pre mužov problém so sústredením sebadôvera sebavedomie sex Slovensko som vďačný strach Taiwan Thajsko tvorba online kurzu video vzťah na diaľku vzťahy Zarábaj Ako Pán zdravie Ázia úspech život v zahraničí život v Ázii
Sám Sebe Pán

Čauko, volám sa Lubo

Už 9 rokov som nezávislý na lokalite - živím sa prácou z môjho laptopu, nech sa nachádzam kdekoľvek. Doteraz som žil vo Veľkej Británii, Austrálii, Thajsku, Južnej Kórei, Malajzii, Vietname a na Taiwane, a cestoval a pracoval zároveň aj na Srí Lanke, Filipínach, v Singapure, Hong Kongu, Japonsku, Taliansku a Nemecku. Aktuálne žijeme s mojou manželkou z Vietnamu v Bratislave.

Na blogu Sám Sebe Pán píšem o pozitívnom myslení, seba motivácii a prekonávaní samého seba, zatiaľ čo v podcaste sa zhováram s rôznymi inšpiratívnymi ľuďmi. Napísal som a publikoval knihu Láska k Aziatkám. Keď som v Európe, taktiež rád prednášam.

Čo aktuálne čítam

Sám Sebe Pán Show

Apple PodcastsGoogle PodcastsSpotifyRSS

Chceš dostávať nové články a podcasty Sám Sebe Pán emailom?

Pridaj sa k našej komunite 886 ľudí, ktorí chcú prekonávať samých seba. Buď informovaný o nových článkoch a podcastoch zadarmo priamo na svoj email. Táto služba je a vždy bude zdarma a z odberu sa budeš môcť kedykoľvek odhlásiť.

Sám Sebe Pán je pre všetkých, ktorí majú záujem zmeniť svoj život a niečo v ňom dokázať, no hlavne pre všetkých, ktorí majú záujem žiť nekonvenčný život.

Ak sa chceš k nám pridať, prihlás sa k odoberaniu článkov z tejto stránky, alebo nás lajkni na Facebooku. Tešíme sa na teba.

Čo tu nájdeš

  • Blog
  • Podcast
  • Newsletter
  • Členská zóna
  • Zoznam kategórií
  • Zoznam tém
  • Najčítanejšie články

Zisti viac

  • O projekte
  • O autorovi
  • Manifest
  • Bucket list
  • Šťastný zoznam
  • Prednášky

Páči sa ti tu? Pridaj sa k nám

  • Newsletter
  • YouTube
  • Facebook
  • Instagram

© 2013 – 2023 Sám Sebe Pán
O branding, web stránku a jej zabezpečenie sa stará Brandbonsai

  • Obchodné podmienky
  • Ochrana osobných údajov
  • Nastavenia cookies
  • Kontakt
No Result
View All Result
  • ✍️ Blog
    • Najnovšie články
    • Najpopulárnejšie za 30 dní
    • Najčítanejšie články všetkých čias
    • Najnovšie komentáre
    • Zoznam kategórií
    • Zoznam tém / značiek
  • 🎙 Podcast
    • Najnovšie podcasty
    • Najpočúvanejšie za 30 dní
    • Najpočúvanejšie podcasty všetkých čias
    • Podcast na Spotify ⧉
    • Podcast na Google Podcasts ⧉
    • Podcast na Apple Podcasts ⧉
  • ✉ Newsletter
  • 📕 Produkty
    • Láska k Aziatkám (kniha)
    • Email Marketér (emailingový systém pre blogy a eshopy)
    • Brandbonsai (dizajnová a webová agentúra)
  • 🔒︎ Členská zóna
  • ℹ Zisti viac
    • O projekte Sám Sebe Pán
    • O autorovi
    • Manifest
    • Bucket list
    • Šťastný zoznam
    • Prednášky
    • Kontakt

wpDiscuz
0
0
Napíšte nám do komentárov.x
()
x
| Odpovedať

Pre tvoj lepší online zážitok používame súbory cookies. Vďaka nim presnejšie analyzujeme návštevnosť, prispôsobujeme reklamu a používateľské nastavenia. Súhlasíš so spracovaním súvisiacich osobných údajov? Chcem vedieť viac

Sám Sebe Pán
Základné informácie

Cookies sú malé textové súbory, ktoré sa uložia na disk v tvojom počítači, keď navštíviš nejakú web stránku, ktorá ich používa. Daná web stránka má potom pri tvojej ďalšej návšteve možnosť informácie uložené v daných cookies prečítať a použiť pre zlepšenie tvojho zážitku z používania danej web stránky.

Svoje cookie nastavenia môžeš zmeniť v jednotlivých záložkách na ľavej strane tohto okna, alebo môžeš povoliť všetky cookies kliknutím na tlačidlo "Povoliť všetko".

Nevyhnutné cookies

Tieto cookies zabezpečujú riadne fungovanie našej web stránky, napríklad zabezpečujú funkciu prihlásenia sa do užívateľského konta na stránke, ukladanie tovaru do nákupného košíka, či odhaľujú pokusy o neoprávnené prihlásenie sa do konta. Bez týchto cookies by naša web stránka riadne nefungovala, ich použitie je nevyhnutné a preto si od teba nepýtame súhlas na ich používanie.

If you disable this cookie, we will not be able to save your preferences. This means that every time you visit this website you will need to enable or disable cookies again.

Marketingové a reklamné cookies

Tieto cookies používame na to, aby sme ti na našej stránke vedeli zobrazovať obsah, ktorý ťa podľa tvojich predchádzajúcich preferencií zaujíma, a tiež za účelom zobrazovania reklamy na základe tvojich záujmov. Cookies tohto typu ukladáme iba na základe tvojho súhlasu.

Please enable Strictly Necessary Cookies first so that we can save your preferences!

Zásady ochrany osobných údajov

Detailné informácie o cookies a ochrane osobných údajov nájdeš v našom dokumente Ochrana osobných údajov.