Dizajn logotypov a firemných identít

Branding, s ktorým sa stotožníš

Tvoja značka ťa musí vystihovať

Tvoje logo či celý branding tvojej firmy je ako tvoje oblečenie či účes. Či si to uvedomuješ alebo nie, ľudia ťa súdia na základe tvojho oblečenia, doplnkov či účesu. Prvý dojem teba ako človeka je dôležitý, keď stretneš niekoho nového, že? S logom či brandingom tvojej firmy je to presne také isté.

Keď nosíš obyčajné modré rifľové nohavice a šedé tričká, nikto si ťa na párty či spoločenskej udalosti nezapamätá. Splynieš s davom. Rovnako tak aj obyčajné logo, urobené z nejakej šablóny za 10 €, ťa nijako neodlíši a skôr image teba a tvojej firmy poškodí ako ti pomôže.

Keď si však dáš na svojom oblečení záležať, oblečieš sa o niečo štýlovejšie ako väčšina, no zároveň si zvolíš oblečenie, ktoré sa hodí k tvojej osobnosti, ľudia si ťa nie len všimnú, ale aj ľahšie zapamätajú. Rovnako, keď si logo či celý branding svojej firmy dáš urobiť profesionálovi na mieru, tvoja firma bude medzi tisíckami iných firiem jednoduchšie rozoznateľná a lepšie zapamätateľná.

Logo dizajn nie je iba o vytvorení pekného symbolu a nájdení pekného písma.

Tvoja značka nie podľa tvojich predstáv, ale tvojej osobnosti

Väčšina ľudí má o svojej novej značke svoju vlastnú predstavu. Chcú, aby bol v ich logu taký a taký symbol. Chcú, aby bolo to a to písmeno v názve prepojené. Chcú použiť určitú farbu, pretože sa im jednoducho páči. A to je ten problém. Presne preto má väčšina firiem neoriginálne, nudné logá a brandingy, ktoré nevystihujú ani osobnosť ich majiteľa/zakladateľa, ani dušu firmy samotnej. Profesionálni grafici vedia, že to, čo klient chce, nie je vždy to, čo potrebuje.

Profesionálni grafici vedia, že to, čo klient chce, nie je vždy to, čo potrebuje.

Ešte predtým ako grafik začne dizajnovať tvoje nové logo či kompletný branding, musí ťa najskôr spoznať. A tým nemám na mysli zistiť, aké farby sa ti páčia - aj keď aj táto informácia môže byť užitočná. Tým mám na mysli prísť na to kto si, čo je pre teba dôležité, čo ťa motivuje podnikať a robiť práve to, čo robíš.

V prípade, že tvoja firma už nejaký čas existuje a máš záujem o rebranding (vytvorenie novej firemnej identity), grafik musí spoznať nie len teba ako majiteľa/výkonného riaditeľa danej firmy, alebo aj firmu samotnú - aké sú jej hodnoty, čo je pre firmu dôležité, prečo existuje a čo je jej hlavným cieľom.

Mám záujem o branding, ktorý ma vystihuje

"Na dizajn môžu byť iba tri reakcie - áno, nie a WOW! Wow je tou, na ktorú sa treba zamerať."
- Milton Glaser, dizajnér slávneho nápisu "I ❤ NY"